Motorová paleta Alfy Romeo Giulia nečekaně odhalena! Bude to stačit na konkurenci?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, foto: Alfa Romeo
ar8 15. listopadu 2015 17:55
Sdílej:

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio se představila VIP společnosti koncem června ve znovuotevřeném muzeu italské automobilky. Veřejnost se dočkala až o tři měsíce později na frankfurtském autosalonu. Ovšem stále čekáme na premiéru Giulie v civilním provedení a takovou kompenzací za čekání může být uniknuvší část motorové palety modelové řady Giulia.

S touto informací přišel dnes italský server Auto Italia Evolution, který zveřejnil snímek s neúplným seznamem motorizací civilní Giulie. Pochopitelně není to prozatím oficiálně potvrzené, ale znáte to – Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Pokud se zmíněný seznam zakládá na pravdě, zaslouží si Alfa Romeo pochvalu, neboť všechny motorizace mají obsah dva litry a více. I když je taky velmi pravděpodobné, že později dorazí i menší benzínové i dieselové motory, například nějaká čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka.

Vezmeme-li to postupně dle seznamu, na začátku je vznětový agregát 2,2 JTDM s výkonem 150 koní, ke kterému si bude možné objednat šestistupňovou manuální (MTX) nebo osmistupňovou automatickou (ATX) převodovku a standardem bude pohon zadních kol. Stejnou motorizaci si lze vybrat i s výkonem 180 nebo 210 koní. U obou verzí je v nabídce šestistupňový manuál i osmistupňový automat. Slabší provedení bude výhradně s poháněnou zadní nápravou, kdežto nejsilnější 2,2 JTDM nabídne pohon všech čtyř kol.

K Alfě Romeo patří samozřejmě benzínové motory, konkrétně u Giulie bude k mání 2,0 GME (Global Medium Engine – motor z nové globální rodiny FCA) o výkonu 200, 250 či 280 koní. Všechny verze budou spjaty pouze s osmistupňovým automatem. Nejslabší provedení bude mít pohon zadních kol, 250końová varianta nabídne jenom pohon všech čtyř kol a u nejsilnější bude možné si vybrat pohon zadních nebo všech čtyř kol.

Pochopitelně se vyskytuje na seznamu také výkonná Giulia Q, a to ve třech specifikacích. Je jasné, že všechny budou mít pod kapotou 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec. První verze bude disponovat výkonem 510 koní, sedmistupňovou převodovkou DCT a pohonem zadních kol. Druhá v pořadí nabídne totožný výkon, ale také šestistupňový manuál, jenž bude přenášet veškerou sílu na zadní nápravu. Poslední variace se pochlubí výkonem 490 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a opět pohonem zadních kol.  Nutno říci, že zveřejněné motorizace jsou velmi zajímavé. Teď však se ještě naskýtá otázka, kdy dojde k premiéře civilní Giulie…

Zdroj: autoitaliaevolution.it

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.