Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio se představila VIP společnosti koncem června ve znovuotevřeném muzeu italské automobilky. Veřejnost se dočkala až o tři měsíce později na frankfurtském autosalonu. Ovšem stále čekáme na premiéru Giulie v civilním provedení a takovou kompenzací za čekání může být uniknuvší část motorové palety modelové řady Giulia.
S touto informací přišel dnes italský server Auto Italia Evolution, který zveřejnil snímek s neúplným seznamem motorizací civilní Giulie. Pochopitelně není to prozatím oficiálně potvrzené, ale znáte to – Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Pokud se zmíněný seznam zakládá na pravdě, zaslouží si Alfa Romeo pochvalu, neboť všechny motorizace mají obsah dva litry a více. I když je taky velmi pravděpodobné, že později dorazí i menší benzínové i dieselové motory, například nějaká čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka.
Vezmeme-li to postupně dle seznamu, na začátku je vznětový agregát 2,2 JTDM s výkonem 150 koní, ke kterému si bude možné objednat šestistupňovou manuální (MTX) nebo osmistupňovou automatickou (ATX) převodovku a standardem bude pohon zadních kol. Stejnou motorizaci si lze vybrat i s výkonem 180 nebo 210 koní. U obou verzí je v nabídce šestistupňový manuál i osmistupňový automat. Slabší provedení bude výhradně s poháněnou zadní nápravou, kdežto nejsilnější 2,2 JTDM nabídne pohon všech čtyř kol.
K Alfě Romeo patří samozřejmě benzínové motory, konkrétně u Giulie bude k mání 2,0 GME (Global Medium Engine – motor z nové globální rodiny FCA) o výkonu 200, 250 či 280 koní. Všechny verze budou spjaty pouze s osmistupňovým automatem. Nejslabší provedení bude mít pohon zadních kol, 250końová varianta nabídne jenom pohon všech čtyř kol a u nejsilnější bude možné si vybrat pohon zadních nebo všech čtyř kol.
Pochopitelně se vyskytuje na seznamu také výkonná Giulia Q, a to ve třech specifikacích. Je jasné, že všechny budou mít pod kapotou 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec. První verze bude disponovat výkonem 510 koní, sedmistupňovou převodovkou DCT a pohonem zadních kol. Druhá v pořadí nabídne totožný výkon, ale také šestistupňový manuál, jenž bude přenášet veškerou sílu na zadní nápravu. Poslední variace se pochlubí výkonem 490 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a opět pohonem zadních kol. Nutno říci, že zveřejněné motorizace jsou velmi zajímavé. Teď však se ještě naskýtá otázka, kdy dojde k premiéře civilní Giulie…
Zdroj: autoitaliaevolution.it
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.