Dacia připravuje autonomní řízení a hybrid, přijde o nízkou cenu?

ar6, 5. listopadu 2015, 06:10 Google+

Kdo by při uvedení prvního Loganu v roce 2004 řekl, že za několik málo let bude mít Dacia multimediální systém, pohon všech kol, maloobjemový motor s turbodmychadlem nebo dokonce tempomat, byl by považován za blázna. Léta následující nicméně tyto prvky naprosto zastíní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dostane Duster někdy hybridní pohonné ústrojí?

Dostane Duster někdy hybridní pohonné ústrojí? | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Generální manažer Dacie Nicolas Maure v rozhovoru pro portál Economia naznačil, že se automobilka chystá najmout nové inženýry, jejichž polem působnosti budou hybridní technologie a autonomní řízení.

„V Rumunsku budeme pokračovat ve vývoji běžných a osvědčených technologií. Z mechanických dílů se nicméně přesuneme i do doposud neprobádaných vod, mezi něž patří navigace s připojením na internet nebo hybridní systém, který by nás mohl přivést k vytvoření prvního autonomního vozidla,“ řekl Maure.

Pokud jde o nové pracovní síly, zatím se hovoří o 120 mladých inženýrech pro továrnu v Mioveni a nově vybudované technologické centrum Renaultu v Rumunsku. Dalších 270 studentů by se údajně mělo postarat o lepší prodejní image značky. Otázkou však zůstává, jak se podobné investice odrazí v celkové ceně jednotlivých modelů.

Připomeňme, že Renault koupil Dacii před šestnácti lety a už koncem devadesátých let začal pracovat na levném sedanu s kódovým označením X90. Z něj se v roce 2004 vyklubala první generace Loganu, kterou nedlouho potom následovalo kombi Logan MCV a hatchback Sandero. Všechny tři modely prošly generační obměnou v roce 2012, kdy už byl na trhu bestseller značky, SUV Duster. Současnou paletu, jíž se i díky nízkým cenám loni prodalo 511 000 kusů, tvoří ještě MPV Lodgy a MPV, respektive dodávka Dokker.

Vytisknout

Diskuze: Dacia připravuje autonomní řízení a hybrid, přijde o nízkou cenu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Světla mají nový design i skladbu, Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic.

Třída S mezi SUV, to je Mercedes-Benz GLS

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  2. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  3. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  4. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  5. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

  6. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud