Kdo by při uvedení prvního Loganu v roce 2004 řekl, že za několik málo let bude mít Dacia multimediální systém, pohon všech kol, maloobjemový motor s turbodmychadlem nebo dokonce tempomat, byl by považován za blázna. Léta následující nicméně tyto prvky naprosto zastíní.
Generální manažer Dacie Nicolas Maure v rozhovoru pro portál Economia naznačil, že se automobilka chystá najmout nové inženýry, jejichž polem působnosti budou hybridní technologie a autonomní řízení.
„V Rumunsku budeme pokračovat ve vývoji běžných a osvědčených technologií. Z mechanických dílů se nicméně přesuneme i do doposud neprobádaných vod, mezi něž patří navigace s připojením na internet nebo hybridní systém, který by nás mohl přivést k vytvoření prvního autonomního vozidla,“ řekl Maure.
Pokud jde o nové pracovní síly, zatím se hovoří o 120 mladých inženýrech pro továrnu v Mioveni a nově vybudované technologické centrum Renaultu v Rumunsku. Dalších 270 studentů by se údajně mělo postarat o lepší prodejní image značky. Otázkou však zůstává, jak se podobné investice odrazí v celkové ceně jednotlivých modelů.
Připomeňme, že Renault koupil Dacii před šestnácti lety a už koncem devadesátých let začal pracovat na levném sedanu s kódovým označením X90. Z něj se v roce 2004 vyklubala první generace Loganu, kterou nedlouho potom následovalo kombi Logan MCV a hatchback Sandero. Všechny tři modely prošly generační obměnou v roce 2012, kdy už byl na trhu bestseller značky, SUV Duster. Současnou paletu, jíž se i díky nízkým cenám loni prodalo 511 000 kusů, tvoří ještě MPV Lodgy a MPV, respektive dodávka Dokker.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?