Kauza Dieselgate je všem našim čtenářům dnes již notoricky známá, zatím se ale týkala jen jednotek s kódovým označením EA 189. Americká agentura EPA však dnes přišla s obviněním, že podvodný software mají i třílitrové šestiválce TDI.
Jen v Americe by tato jednotka měla být namontována do útrob více než deseti tisíc automobilů včetně Porsche Cayenne modelového roku 2015, Volkswagenu Touareg modelového roku 2014 a Audi A6, A7 Sportback, A8 a Q5 modelového roku 2016. Pokud by se podezření potvrdilo, určitě by ale nešlo jen o auta na americkém trhu.
Podobně jako v případě dvoulitrový čtyřválců jde o nelegální software, který dokáže snížit vypouštěné emise NOx během testů tak, aby auto bez problémů prošlo předepsanými limity. V reálném provozu jsou ale ty stejné hodnoty až devítinásobně vyšší.
Volkswagen samotný ale zatím vinu popírá a slíbil, že bude s agenturou EPA plně spolupracovat na objasnění celého případu. Už teď je ale jasné, že důvěra zákazníků po tomto skandálu ještě klesne a prodeje se mohou začít výrazně propadat. Pokud se navíc povede prokázat přítomnost softwaru také u třílitrového šestiválce, navýší se již tak obrovská pokuta v řádech stovek milionů až miliard amerických dolarů.
Na závěr vyvstává otázka, kam až může celá kauza zajít, kolik ještě motorů mohlo podvádět při emisních testech. S novým odhalením se totiž rozhodně nezdá, že by motory série EA 189 byly jediné s nelegálními součástkami. A co ostatní automobilky, kdy těm prokáží podobné podvody, protože Volkswagen v tomhle rozhodně není sám… Otázek je mnoho, na odpovědi si ale budeme muset počkat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?