Mysleli jste si, že devítistupňový automat u nové Hondy CR-V je vrcholem technických dovedností inženýrů? Jestli ano, pak vás asi vyvede z omylu nová zpráva od vedení Hondy.
Ta totiž oznámila plány zavést deseti-rychlostní automatickou převodovku. Oznámení bylo učiněno prostřednictvím hlavního zástupce pro vývoj a technologie, kterým je Keiji Ohtsu. Ten prozradil, že nový automat bude použit pro modely s pohonem předních kol a nahradí šestistupňovou dosavadní verzi.
Aktuálně tak tuhle kombinaci najdeme u amerických modelů Honda Odyssey a Acura RLX s motorem 3,5-litru V6. Nový deseti-rychlostní automat je prakticky stejně velký jako odchozí šestistupňová převodovka a má být kompaktibilní se širokou škálou modelů. Ohtsu také zmiňuje, že ozubená kola mění převody o 30% rychleji a dojde i ke snížení spotřeby paliva o nejméně 6%.
Připomínáme, že Honda odhalila plán na uvedení na nového tříválcového motoru o objemu jeden litr. Jeho debut se odehraje na začátku roku 2017 u evropské specifikace Civicu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?