Už před dvěma roky přišla divize Mitsubishi Electric s divoce tvarovaným konceptem EMIRAI 2 xDAS, který prezentoval nejnovější trendy v oblasti automobilové elektroniky. Letošní evoluce s pořadovým číslem 3 jde ještě dál.
Zásadním vylepšením prošlo rozhraní HMI (Human-Machine Interface), složené z celkem čtyř LCD displejů. Tři umístěné těsně vedle sebe suplují přístrojový panel, čtvrtý najdeme na středové konzoli. Na ovládání veškerých funkcí auta přitom nepotřebujete spouštět oči z vozovky - EMIRAI 3 xDAS je vybaven kamerami, které monitorují řidičova gesta pro změnu hlasitosti audia nebo nastavení klimatizace.
Aplikace, založená na technologii cloud, analyzuje fyzický i psychický stav řidiče, průběžně ukládá jednotlivé výsledky a později je porovnává s těmi aktuálními. Pokud najde výraznější odchylku, doporučí co nejrychlejší zastavení. Totéž se stane v případě detekce únavy.
Head-up displej, umístěný blízko větrného deflektoru, dokáže mimo jiné ve 3D zobrazovat objekty do vzdálenosti až 10 metrů před autem, čímž opět přispívá k větší bezpečnosti provozu. Pozice displeje je navíc nastavitelná dle požadavků řidiče.
Dvoumístný speedster se vzhledem batmobilu pohání elektromotor, jemuž ale chybí bližší technické specifikace.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.