Ladičská firma Hamann si do parády vzala nové Porsche Macan S Diesel a výsledek stojí za velkou pozornost.
Komu nestačí obyčejný naftový Macan, ten by mohl být spokojen s tímto výtvorem. Vůz byl vybaven widebody kitem, sportovními pružinami a 22palcovými koly Anniversary EVO s pneumatikami Conti SportContact 6. Vzadu mu nechybí zadní křídlo z karbonu a Active Sound sportovní výfukový systém, který je konstruován z nerezové oceli a lze nastavit jeho zvuk pomocí mobilní aplikace.
Pod kapotou motoru pracuje standardní 3,0litrový šestiválcový vznětový motor, jenž dostal navýšený výkon 310 koní a 680 Nm točivého momentu. Hamann tak z motoru vydoloval o 52 koní a 100 Nm navíc. I to je hlavním důvodem, proč dokáže tohle stvoření nabídnout zrychlení z 0-100 km/h za 5,7 sekundy, což je zlepšení o 0,4 sekundy oproti sériovému modelu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.