Nejnovější BMW X5 M je hodně rychlé SUV a problém by s ním měl i ostrý Range Rover Sport SVR. I přesto se ale najdou šílenci, co chtějí mnohem víc a právě na ně myslí firma G-Power.
Po stránce designu se G-Power odhodlal instalovat velká sportovní kola o velikosti 23 palců v černém laku. Ta jsou nazuty do pneumatik se šířkou 315 mm a samotná karoserie nabízí hned tři barevná provedení. Tuner připravil speciální laky s názvy Jet Black, Gun Metal Grey a Stardust Silver.
Pro zvýšení výkonu byl přehrán software řídicí jednotky motoru, dále byly instalovány nové svody vyrobené z nerezové oceli a taktéž katalyzátor. Celkový výkon se tak vyšplhal na rovných sedm set koní a točivý moment. činí brutálncíh 950 Nm. Poháněny jsou jak jinak než obě nápravy a lehkou změnou prošel i software převodovky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?