Downsizing se nevyhne ani ostrému Opelu Astra OPC. Místo dvoulitru bude lítat s 1,6…
Opel nahradí dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec menším čtyřválcem o objemu 1,6 litru. Vše v zájmu nižší spotřeby a emisí, samozřejmě jen na papíře. Má to ale ještě jeden důvod.
V současnosti má Opel Astra OPC výkon 280 koní. Menší motor v další generaci nabídne o 5 koní více. Nová generace je nejen lehčí, ale také menší. No a dvoulitr by se pod kapotu údajně nevešel. Menší lehčí 1,6 turbo se tam vejde a navíc se uspoří nějaký ten kilogram na hmotnosti.
Navíc Astra OPC přijde o vynikající přední nápravu HiPer Strut, kterou mnozí opěvovali a přisuzovali jí velký podíl na skvělých jízdních vlastnostech. Konstruktéři prý ke skvělým jízdním vlastnostem a ovladatelnosti Astry OPC tuhle nápravu nepotřebují. Nižší hmotnost prý vše vyřeší. No tak jsme na to zvědaví…
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?