Downsizing se nevyhne ani ostrému Opelu Astra OPC. Místo dvoulitru bude lítat s 1,6…
Opel nahradí dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec menším čtyřválcem o objemu 1,6 litru. Vše v zájmu nižší spotřeby a emisí, samozřejmě jen na papíře. Má to ale ještě jeden důvod.
V současnosti má Opel Astra OPC výkon 280 koní. Menší motor v další generaci nabídne o 5 koní více. Nová generace je nejen lehčí, ale také menší. No a dvoulitr by se pod kapotu údajně nevešel. Menší lehčí 1,6 turbo se tam vejde a navíc se uspoří nějaký ten kilogram na hmotnosti.
Navíc Astra OPC přijde o vynikající přední nápravu HiPer Strut, kterou mnozí opěvovali a přisuzovali jí velký podíl na skvělých jízdních vlastnostech. Konstruktéři prý ke skvělým jízdním vlastnostem a ovladatelnosti Astry OPC tuhle nápravu nepotřebují. Nižší hmotnost prý vše vyřeší. No tak jsme na to zvědaví…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.