Aféra s podvádění při měření emisí se netýká jen Volkswagenu. BMW v tom „lítá“ taky, Mercedes zatím tvrdí, že on ne.
Mercedes-Benz, byl obviněn německými úřady z podvádění a tedy z produkování více emisí, než jaké mu byly naměřeny. Toto obvinění Mercedes odmítá, prý při měření emisí s motory nemanipuloval ani úmyslně neupravoval.
Kvůli tomuto obvinění vydalo vedení prohlášení, ve kterém se důrazně distancuje od všech „nekalých“ praktik. V tomto prohlášení trvá na tom, že jejich vznětové motory nejsou upravené, jejich řídící jednotky neumí rozeznávat měřící cyklus a neupravují tak svou funkci aby snížili emise.
Navíc Mercedes zvažuje právní kroky. To jen dokazuje, jak je problém s měřením emisí a podvádění, velký průšvih pro všechny „provinilce“. Ostatně, u Volkswagenu to neskončí. Očekáváme, že bude odhaleno ještě více výrobců, kteří manipulovali s řídícími jednotkami.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?