Aféra s podvádění při měření emisí se netýká jen Volkswagenu. BMW v tom „lítá“ taky, Mercedes zatím tvrdí, že on ne.
Mercedes-Benz, byl obviněn německými úřady z podvádění a tedy z produkování více emisí, než jaké mu byly naměřeny. Toto obvinění Mercedes odmítá, prý při měření emisí s motory nemanipuloval ani úmyslně neupravoval.
Kvůli tomuto obvinění vydalo vedení prohlášení, ve kterém se důrazně distancuje od všech „nekalých“ praktik. V tomto prohlášení trvá na tom, že jejich vznětové motory nejsou upravené, jejich řídící jednotky neumí rozeznávat měřící cyklus a neupravují tak svou funkci aby snížili emise.
Navíc Mercedes zvažuje právní kroky. To jen dokazuje, jak je problém s měřením emisí a podvádění, velký průšvih pro všechny „provinilce“. Ostatně, u Volkswagenu to neskončí. Očekáváme, že bude odhaleno ještě více výrobců, kteří manipulovali s řídícími jednotkami.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?