Obrovský skandál s falšováním emisí způsobil velký pokles cen akcií společností VW, několika set miliardovou pokutu a taktéž poškozenou pověst naftových motorů. Teď se však objevil další problém, který se týká společnosti BMW.
Podle deníku AutoBild totiž došlo k tomu, že v reálném testu vypouštělo BMW X3 2.0D mnohem více emisí, než uvádí výrobce. Zatím ale není žádný oficiální důkaz, že by BMW používalo zařízení k podvádění při emisních testech. Mluvčí bavorské společnosti řekl časopisu AutoBildu "neexistuje žádná funkce pro rozpoznání laboratorního měření emisí u našich vozů BMW", "všechny systémy zůstávají aktivní i mimo testovacích cykly".
AutoBild ale uvádí, že verze X3 xDrive 20d selhala při zkoušce v běžném provozu. Vůz totiž vykazoval více než jedenáctkrát vyšší emise oxidu dusnatého, než je povoleno ze strany Evropské unie! Informace nejsou stále oficiálně potvrzeny, ale již dnes akcie společnosti klesly o více než 8%. Uvídíme, co bude dál a zda se podvádění s emisemi potvrdí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?