Obrovský skandál s falšováním emisí způsobil velký pokles cen akcií společností VW, několika set miliardovou pokutu a taktéž poškozenou pověst naftových motorů. Teď se však objevil další problém, který se týká společnosti BMW.
Podle deníku AutoBild totiž došlo k tomu, že v reálném testu vypouštělo BMW X3 2.0D mnohem více emisí, než uvádí výrobce. Zatím ale není žádný oficiální důkaz, že by BMW používalo zařízení k podvádění při emisních testech. Mluvčí bavorské společnosti řekl časopisu AutoBildu "neexistuje žádná funkce pro rozpoznání laboratorního měření emisí u našich vozů BMW", "všechny systémy zůstávají aktivní i mimo testovacích cykly".
AutoBild ale uvádí, že verze X3 xDrive 20d selhala při zkoušce v běžném provozu. Vůz totiž vykazoval více než jedenáctkrát vyšší emise oxidu dusnatého, než je povoleno ze strany Evropské unie! Informace nejsou stále oficiálně potvrzeny, ale již dnes akcie společnosti klesly o více než 8%. Uvídíme, co bude dál a zda se podvádění s emisemi potvrdí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?