Německý tuner HPerformance se rozhodl, že si vezme do parády předchozí generaci ostrého kupé Audi TT-RS a nadělí mu pod kapotu pořádnou porci výkonu navíc.
Fanoušci značky se čtyřmi kruhy netrpělivě čekají na nové TT-RS, které dorazí až na jaře příštího roku. Možná právě tento fakt může za to, že u HPerformance dali hlavy dohromady a vozidlu nadělili balíček Clubsport. Ten se zaměřuje především na benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru.
Motor je vybaven turbodmychadlem HPXT530, novým chladičem, vysokotlakým čerpadlem a sportovním výfukovým systémem. Při dobrém sladění pak není divu, že z původních 360 koní a 465 Nm se výkon vyšplhal na 510 koní a 690 Nm točivého momentu.
Upravená Audina je mnohem rychlejší než klasické TT-RS Plus, která dokáže zrychlit z 0-100 km / h za 4,1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti elektronicky 280 km / h. HPerformance požaduje 50 tisíc eur za celou úpravu a v ceně dostanete i brzdové kotouče o průměru 370x35mm vpředu a 342x28 vzadu, nastavitelné tlumiče KW Clubsport, nové zadní křídlo a díly karoserie vyrobené z uhlíkových vláken. Celé auto je pak ohodnoceno částkou 90 tisíc Eur.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?