Během posledních několika dnů se naše stránky plní novinkami, která se hrnou z Frankfurtu jako velká voda. Během tohoto automobilového svátku nejde ale vždy jen o představení nových automobilů. Například Maserati si pro nás připravilo nové motory.
Maserati Gbibli a Quattroporte patří mezi luxusními sedany k těm nejoblíbenějším a právě pro ně připrvilo Maserati nové zážehové agregáty. Ty se sice co se týče výkonu nebo objemu nijak neliší od svých předchůdců. Nově jsou ale vybaveny systémem start/stopa účinnost spalování paliva stoupla o celých 12%. Všechny nové pohonné jednotky samozřejmě splňují emisní normu Euro6.
Opomenuty nezůstaly ani dieselové agregáty. Ty nyní disponují technologií AdBlue. Navzdory tomu ale výrobce stále hovoří o stejné spotřebě i výkonu jako u předchozích dieselů.
Masearati na svém stánku také představilo zcela nové doplňky příplatkové výbavy pro modely Gbibli a Quattroporte. Ta nyní zahrnuje nové jízdní asistenty, možnost otvírání kufru mávnutím nohou pod zadním nárazníkem nebo nový zvukový systém s desítkou reproduktorů značky Harman Kardon nebe prémiovou audio sestavu od Bowers & Wilkins.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.