Pár dní zpět se světu představila nová vymoženost od BMW M Performance, kterou je výfukové potrubí se svým vlastním reproduktorem. Nyní se tento prvek dostal do nabídky modelu X4, díky čemuž se z vaší naftové "baby X6" stane ostrý benzínový sportovec.
Kromě kouzelného výfuku se ale představila i další várka doplňků, které má na svědomí divize M Perfomance. Díky ní tak můžeme nově počítat s novými koberečky a ozdobnými lištami na prazích, jenž jsou navíc podsvíceny LED diodami. Přibyl i sportovní volant potažený Alcantarou a nechybí karbonové doplňky, přičemž karbonem můžete mít potažený i klíček vozu.
Co se týče motorového prostoru, tam se u verze xDrive30d, dosáhlo zvýšení výkonu o 27 koní. Může za to instalovaný Power Kit, který z motoru vytáhl celkových 286 koní a točivý moment 600 Nm. Díky tomu se naftová X4ka se zvukem benzínového šestiválce dostane z klidu na stovku za 5,5 sekundy. Potěší i spotřeba, která se i přes navýšení výkonu nemá dostat přes 5,2 litru.
Specifický výfukový systém se chlubí dvěma režimy - Sport a Track. První uvedený vyhovuje všem legálním zvukovým limitům, ale jak je to s tím druhým, to nikdo neprozradil. Oba režimy je možné ovládat dálkově skrze systém Bluetooth a součástí výfukového ústrojí jsou rozměrné obdélníkové koncovky výfuků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?