Pár dní zpět se světu představila nová vymoženost od BMW M Performance, kterou je výfukové potrubí se svým vlastním reproduktorem. Nyní se tento prvek dostal do nabídky modelu X4, díky čemuž se z vaší naftové "baby X6" stane ostrý benzínový sportovec.
Kromě kouzelného výfuku se ale představila i další várka doplňků, které má na svědomí divize M Perfomance. Díky ní tak můžeme nově počítat s novými koberečky a ozdobnými lištami na prazích, jenž jsou navíc podsvíceny LED diodami. Přibyl i sportovní volant potažený Alcantarou a nechybí karbonové doplňky, přičemž karbonem můžete mít potažený i klíček vozu.
Co se týče motorového prostoru, tam se u verze xDrive30d, dosáhlo zvýšení výkonu o 27 koní. Může za to instalovaný Power Kit, který z motoru vytáhl celkových 286 koní a točivý moment 600 Nm. Díky tomu se naftová X4ka se zvukem benzínového šestiválce dostane z klidu na stovku za 5,5 sekundy. Potěší i spotřeba, která se i přes navýšení výkonu nemá dostat přes 5,2 litru.
Specifický výfukový systém se chlubí dvěma režimy - Sport a Track. První uvedený vyhovuje všem legálním zvukovým limitům, ale jak je to s tím druhým, to nikdo neprozradil. Oba režimy je možné ovládat dálkově skrze systém Bluetooth a součástí výfukového ústrojí jsou rozměrné obdélníkové koncovky výfuků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.