SsangYong je pro mnohé Čechy neznámou a podle názvu dosti exotickou značkou. Jedná se o jihokorejskou automobilku, která si postupem času vydobývá své postavení i na evropksém trhu. V současnosti automobilka sází především na svůj nový crossover. Ten se nyní dočkal zcela nového motoru.
SsangYong Tivoli byl na trh přiveden začátkem letošního roku. Zatím byl ale nabízen pouze s benzínovým motorem. SsangYong nyní uvádí na trh verzi Tivoli s naftovou pohonnou jednotkou o objemu 1,6 litru. Ta samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6. Tento motor nabízí výkon 85 kW a točivý moment 300 Nm při otáčkách mezi 1500 a 2500 za minutu.
K dispozici jsou zatím dvě převodovky: šestistupňový manuál a šestistupňový automat. K dispozici je prozatím verze pouze s pohonem předních kol. Zda se dočkáme Tivoli s pohonem všech kol je zatím ve hvězdách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?