SsangYong je pro mnohé Čechy neznámou a podle názvu dosti exotickou značkou. Jedná se o jihokorejskou automobilku, která si postupem času vydobývá své postavení i na evropksém trhu. V současnosti automobilka sází především na svůj nový crossover. Ten se nyní dočkal zcela nového motoru.
SsangYong Tivoli byl na trh přiveden začátkem letošního roku. Zatím byl ale nabízen pouze s benzínovým motorem. SsangYong nyní uvádí na trh verzi Tivoli s naftovou pohonnou jednotkou o objemu 1,6 litru. Ta samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6. Tento motor nabízí výkon 85 kW a točivý moment 300 Nm při otáčkách mezi 1500 a 2500 za minutu.
K dispozici jsou zatím dvě převodovky: šestistupňový manuál a šestistupňový automat. K dispozici je prozatím verze pouze s pohonem předních kol. Zda se dočkáme Tivoli s pohonem všech kol je zatím ve hvězdách.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?