SsangYong je pro mnohé Čechy neznámou a podle názvu dosti exotickou značkou. Jedná se o jihokorejskou automobilku, která si postupem času vydobývá své postavení i na evropksém trhu. V současnosti automobilka sází především na svůj nový crossover. Ten se nyní dočkal zcela nového motoru.
SsangYong Tivoli byl na trh přiveden začátkem letošního roku. Zatím byl ale nabízen pouze s benzínovým motorem. SsangYong nyní uvádí na trh verzi Tivoli s naftovou pohonnou jednotkou o objemu 1,6 litru. Ta samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6. Tento motor nabízí výkon 85 kW a točivý moment 300 Nm při otáčkách mezi 1500 a 2500 za minutu.
K dispozici jsou zatím dvě převodovky: šestistupňový manuál a šestistupňový automat. K dispozici je prozatím verze pouze s pohonem předních kol. Zda se dočkáme Tivoli s pohonem všech kol je zatím ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.