Na Nürburgringu už neplatí zákaz honění se za nejrychlejšími časy. Alfa Romeo tak neváhala a poslala tam Giulii QV, tedy její nejsilnější verzi.
Zajet na Nürburgringu skvělý čas v dnešní době znamená snad více, než kolik koní má pod kapotou. Podrtit tímto časem konkurenci znamená velkou výhodu a ohromný průšvih pro konkurenci. Teď se v této situaci zřejmě ocitne BMW se svou M4.
Nürburgring měří necelých 21 kilometrů, zajet tento okruh pod 9 minut je skvělý výsledek, pod 8 už musíte mít skutečně skvělé auto. No a Giulia QV to údajně zvládla za 7 minut a 43 sekund, což je stejná doba, kterou k tomu před pár lety potřebovalo Porsche 911 GT3 RS.
Dokonce je to lepší výsledek než Audi R8 V10 nebo Pagani Zonda S. Pokud se chce Alfa poměřovat s přímou konkurencí, nabízí se BMW M4. Mnichovské kupé potřebuje k zajetí Nürburgringu 7 minut a 52 sekund, tedy o výrazných devět sekund horší čas.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?