Americká automobilka Cadillac je známá pro ledasco. Například pro své luxusní limuzíny, jejichž služby využívají i nejvyšší američtí státní úředníci, pro obrovská SUV s názvem Esclade, jenž se stalo synonymem úspěchu pro mnoho mladých američanů nebo pro svou slavnou historii, která je plná ohromujících, silničních korábů. Pro jednu věc ale Cadillac známý není a tím jsou dieselové motory.
I přes několik pokusů o vytvoření kvalitního vznětového motoru, vyšly vždy všechny snahy Cadillacu na prázdno a zcela bez úspěšně. Tato americká automobilka by ale ráda prorazila na evropkém trhu, kde se jí v současnosti nevede nejlépe. Jenže v tvrdé konkurenci německých značek bez kvalitního dieselového motoru, je takřka nemožné dosáhnout výraznějšího úspěchu.Sám ředitel Cadillacu tak prohlásil, že automobilka již usilovně pracuje na vývoji čtyřválcových a šestiválcových vznětových motorů. Těch bychom se dle nejnovějších úpráv mohli ve vozech Cadillac dočkat již v roce 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.