Americká automobilka Cadillac je známá pro ledasco. Například pro své luxusní limuzíny, jejichž služby využívají i nejvyšší američtí státní úředníci, pro obrovská SUV s názvem Esclade, jenž se stalo synonymem úspěchu pro mnoho mladých američanů nebo pro svou slavnou historii, která je plná ohromujících, silničních korábů. Pro jednu věc ale Cadillac známý není a tím jsou dieselové motory.
I přes několik pokusů o vytvoření kvalitního vznětového motoru, vyšly vždy všechny snahy Cadillacu na prázdno a zcela bez úspěšně. Tato americká automobilka by ale ráda prorazila na evropkém trhu, kde se jí v současnosti nevede nejlépe. Jenže v tvrdé konkurenci německých značek bez kvalitního dieselového motoru, je takřka nemožné dosáhnout výraznějšího úspěchu.Sám ředitel Cadillacu tak prohlásil, že automobilka již usilovně pracuje na vývoji čtyřválcových a šestiválcových vznětových motorů. Těch bychom se dle nejnovějších úpráv mohli ve vozech Cadillac dočkat již v roce 2019.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?