Příští generace Toyoty GT86 využije technologii z F1

Toyota GT86 Edice Yellow Limited
Toyota GT86 Edice Yellow Limited, foto: Toyota
ar3 2. srpna 2015 14:00
Sdílej:

Toyota GT86 je velice oblíbená zadokolka, která dokáže každému nadšenému řidiči vyčarovat na obličeji obrovský úsměv. Jeho příští generace je prakticky již za dveřmi a možná se u ní dočkáme i známe technologie z F1.

To, že se s technologií, která byla původně vyvinuta pro závody vozů formule 1 setkáváme v luxusních superautech s cenou, která se šplhá do astronomických výšin, jsme si již zvykli.

Nyní to ale vypadá, že se s jednou takovou technologií setkáme i ve voze, jehož cena není o moc vyšší než v případě nového Superbu. Toyota si totiž pohrává s myšlenkou, že by druhá generace oblíbené zadokolky, GT86, mohla disponovat systémem KERS.

Jedná se o tvz. Kinetic Energy Recovery System. Tedy o systém, který přeměňuje kinetickou energii při brzdění na elektrickou, která se ukládá do baterií. Tu poté může řidič využít při akceleraci.

Druhá generace GT86 by se měla jako koncept světu představit již v roce 2017 a v sériové podobě bychom se jí mohli dočkat již v roce 2020.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.