Téměř dvorní úpravce vozidel Audi, firma ABT Sportsline, ukázala další novou kreaci. Tou je přepracovaný model S3 sedan, jenž dostal do vínku nejen sexy vzhled, ale i vyšší výkon.
Mnozí by řekli, že standardních 300 koní je více než dost pro malý sedan. Audi S3 si však vzalo do parády právě ABT a u jeho turbomotoru 2,0 TFSI došlo k navýšení na masivních 400 koní. To znamená, že i ostřejší 5-válec s výkonem 367 koní, který nabízí RS3 Sportback, na tuto S3 nestačí.
Tuner neříká nic o tom, kolik stojí přestavba auta. Klasická S3 Sedan potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, což platí v případě zkombinování se šestistupňovou manuální převodovkou. S automatem S tronic to pak trvá 4,9 sekundy, za kolik zrychlí poladěná verze však ABT neřeklo.
ABT Audi S3 Sedan dostalo i body kit karoserie, nechybí mu výfukový systém z nerezové oceli s černými koncovkami. Do nabídky se dostala i litá kola o rozměru 18 až 20-palců.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?