Téměř dvorní úpravce vozidel Audi, firma ABT Sportsline, ukázala další novou kreaci. Tou je přepracovaný model S3 sedan, jenž dostal do vínku nejen sexy vzhled, ale i vyšší výkon.
Mnozí by řekli, že standardních 300 koní je více než dost pro malý sedan. Audi S3 si však vzalo do parády právě ABT a u jeho turbomotoru 2,0 TFSI došlo k navýšení na masivních 400 koní. To znamená, že i ostřejší 5-válec s výkonem 367 koní, který nabízí RS3 Sportback, na tuto S3 nestačí.
Tuner neříká nic o tom, kolik stojí přestavba auta. Klasická S3 Sedan potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, což platí v případě zkombinování se šestistupňovou manuální převodovkou. S automatem S tronic to pak trvá 4,9 sekundy, za kolik zrychlí poladěná verze však ABT neřeklo.
ABT Audi S3 Sedan dostalo i body kit karoserie, nechybí mu výfukový systém z nerezové oceli s černými koncovkami. Do nabídky se dostala i litá kola o rozměru 18 až 20-palců.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?