Úpravce ABT Sportsline představil svůj nový tuningový program pro aktuální generaci sportovně naladěného Audi TTS.
Hlavní změny se udály pod kapotou, kde je umístěn přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválcový motor s upravenou řídící jednotkou. To umožnilo vytvořit výkon 370 koní a 460 Nm točivého momentu, což je nárůst o 60 koní a 80 Nm. Firma ABT odmítla říci, jak rychlé vlastně auto je, ale standardní TTS zrychluje z 0 - 100 km / h za 4,7 sekundy a dosáhne nejvyšší elektronicky omezené rychlosti 250 km / h.
Kromě posíleného motoru se TTS dočkalo i efektního opti paketu. Ten zahrnuje přední spojler, nové kryty zpětných zrcátek a zadní křídlo. Zákazníci si mohou také objednat leskle černý, matně černý, perleťový nebo kovový lak karoserie.
Do nabídky se mají dostat i litá kola o rozměru 18 až 20 palců. Mezi další prvky výbavy čtveřice koncovek sportovního výfukového systému. V kabině nechybí ani sedadla čalouněná z Alcantary a podvozek dostal sportovní pružiny, které snižují světlou výšku vozu o 35 mm vpředu a 30 mm vzadu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?