Nová Octavia RS Cup bude navazovat na své dva předchůdce. Pod kapotou má dvoulitr z „eReSa“.
Od devadesátých let tohoto století se jezdí Octavia Cup. Po dvou úspěšných generací přichází třetí. Ta má pod kapotou dvoulitrové TSI s kódovým označením EA888, tedy to, které známe z Octavie RS.
Dvoulitr bude k dispozici ve třech verzích. Nejslabší nabídne 230 koní a 350 Nm, silnější 260 koní a 380 Nm a ta nejsilnější verze 320 koní a 420 Nm. V porovnání s minulou generací Octavie RS Cup, která měla dvoulitr s výkonem „jen“ 160 kW (tedy 218 koní) je to velký rozdíl.
Silný dvoulitr si bude pohrávat s muší váhou. Ořezaná Octavie váží o cca. 300 kg méně, než standartní „eReSo“. Konkrétně mluvíme o hodnotě 1120 kg. Motor spolupracuje s nespecifikovanou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
O přenos výkonu na vozovku se stará jen přední náprava s elektronicky řízeným lamelovým diferenciálem VAQ. Dvoucestné tlumiče Öhlins Racing nebo šestipístkové třmeny objímající 362 milimetrové brzdy jsou další závodní výbavou, která je téměř povinná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?