Německý tuner VATH se rozhodl lehce okořenit luxusní velký Mercedes-Benz V-Class, kterému přibyl výkon a dravost.
Model V-Class sice není přesně to, co bychom považovali za klasický objekt pozornosti tunerů, ale přesto kluci z VATH zapracovali na verzi V250 CDI a výsledek je zde. Díky chiptuningu došlo k posílení výkonu na hodnotu 225 koní a 500 Nm točivého momentu. Původní výkon přitom činil 190 koní a 440 Nm.
Za výše zmíněnou úpravu přitom dá zákazník rozumných 1,011.50 euro, zatímco za příplatek 566.20 eur se luxusní van dočká sportovní snížené sady tlumičů o 25 mm. Vath také vyvinul vlastní sadu bočních stupaček (za 629 eur), aby usnadnil přístup cestujícím do kabiny. V nabídce příplatků je pak i sada kol z lehkých slitin o rozměru 20-palců za částku 2,975 eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.