BAC Mono patří mezi nejrychlejší otevřený sportovní vůz s povolením k silničnímu provozu. Pro rok 2016 dostane nový čtyřválcový motor, který má o celých 25 koní více než jeho předchůdce.
BAC je malá automobilka vyrábějící sportovní automobily, kterých je po celých britských ostrovech stejně tolik, jako ilegálních přistěhovalců. BAC, ale není docela obyčejná automobilka. Na rozdíl od většiny britských výrobců, se BAC nenechává inspirovat přírodou, ale budoucností a robotikou. To je ale patrné hned při prvním pohledu na supersport Mono, který pochází právě z dílen BAC, které se nachází v anglickém Liverpoolu.
Mono je poháněno 2,3 litrovým čtyřválcem Ford Duratec, který byl vyladěn samotným Cosworthem na výkon 285 koňských sil. Mono pro rok 2016 dostane zcela nový motor. Jedná se o nový čtyřválec s objemem 2,5 litru a výkonem 305 koní. Staré Mono dokázalo zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,6 vteřiny a hodnota maximální rychlost dosahovala 274 km/h. Díky 25 koním na víc, se tedy dá předpokládat, že novinka tyto čísla dokáže překonat.
V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak se nové Mono představilo světu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde dokázalo protnout cílovou pásku tradičního závodu do vrchu za skvělých 47,9 vteřiny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.