BAC Mono patří mezi nejrychlejší otevřený sportovní vůz s povolením k silničnímu provozu. Pro rok 2016 dostane nový čtyřválcový motor, který má o celých 25 koní více než jeho předchůdce.
BAC je malá automobilka vyrábějící sportovní automobily, kterých je po celých britských ostrovech stejně tolik, jako ilegálních přistěhovalců. BAC, ale není docela obyčejná automobilka. Na rozdíl od většiny britských výrobců, se BAC nenechává inspirovat přírodou, ale budoucností a robotikou. To je ale patrné hned při prvním pohledu na supersport Mono, který pochází právě z dílen BAC, které se nachází v anglickém Liverpoolu.
Mono je poháněno 2,3 litrovým čtyřválcem Ford Duratec, který byl vyladěn samotným Cosworthem na výkon 285 koňských sil. Mono pro rok 2016 dostane zcela nový motor. Jedná se o nový čtyřválec s objemem 2,5 litru a výkonem 305 koní. Staré Mono dokázalo zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,6 vteřiny a hodnota maximální rychlost dosahovala 274 km/h. Díky 25 koním na víc, se tedy dá předpokládat, že novinka tyto čísla dokáže překonat.
V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak se nové Mono představilo světu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde dokázalo protnout cílovou pásku tradičního závodu do vrchu za skvělých 47,9 vteřiny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.