Německá média zveřejnila další šťavnaté podrobnosti o příští generaci Audi A8 (D5), která se podle nejnovějších zpráv objeví na trhu na přelomu roku 2017 / 2018.
Vlajková loď Ingolstadtu bude dostane nový elektrický systém s 48 volty a přijde i s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Standardem bude i nadále pohon všcech kol quattro a podle deníku Auto Bild se A8 chystá přijmout nově vyvinutý turbodiesel V6 s výkonem 286 koní a s 620 Nm točivého momentu. Tento motor bude pravděpodobně sloužit jako náhrada za dosavadní jednotku 3.0 TDI s výkonem 258 koní a 580 Nm.
Inženýři Audi provedli i nějaké revize na motoru W12, který bude mít objem 6.0 litru a poskytne 585 koní a 800 Nm, což je o 85 koní a 175 Nm víc než u stávající verze. Pokud jde o model S8, ten dostane stejnou twin-turbo jednotku V8 s objemem 4,0 litru, ale výkon se posune z 520 na 580 koní a 800 Nm.
Audi uvažuje i o plug-in hybridní verzi, jenž zkombinuje naftový šestiválec s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zpráva také zmiňuje, že Audi přiveze koncept A8 ještě tento měsíc na výstavu Auto Shanghai 2015. Koncept by navíc mohl sloužit jako předpremiéra i pro ultra luxusní model A9.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.