Německá média zveřejnila další šťavnaté podrobnosti o příští generaci Audi A8 (D5), která se podle nejnovějších zpráv objeví na trhu na přelomu roku 2017 / 2018.
Vlajková loď Ingolstadtu bude dostane nový elektrický systém s 48 volty a přijde i s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Standardem bude i nadále pohon všcech kol quattro a podle deníku Auto Bild se A8 chystá přijmout nově vyvinutý turbodiesel V6 s výkonem 286 koní a s 620 Nm točivého momentu. Tento motor bude pravděpodobně sloužit jako náhrada za dosavadní jednotku 3.0 TDI s výkonem 258 koní a 580 Nm.
Inženýři Audi provedli i nějaké revize na motoru W12, který bude mít objem 6.0 litru a poskytne 585 koní a 800 Nm, což je o 85 koní a 175 Nm víc než u stávající verze. Pokud jde o model S8, ten dostane stejnou twin-turbo jednotku V8 s objemem 4,0 litru, ale výkon se posune z 520 na 580 koní a 800 Nm.
Audi uvažuje i o plug-in hybridní verzi, jenž zkombinuje naftový šestiválec s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zpráva také zmiňuje, že Audi přiveze koncept A8 ještě tento měsíc na výstavu Auto Shanghai 2015. Koncept by navíc mohl sloužit jako předpremiéra i pro ultra luxusní model A9.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?