Německá média zveřejnila další šťavnaté podrobnosti o příští generaci Audi A8 (D5), která se podle nejnovějších zpráv objeví na trhu na přelomu roku 2017 / 2018.
Vlajková loď Ingolstadtu bude dostane nový elektrický systém s 48 volty a přijde i s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Standardem bude i nadále pohon všcech kol quattro a podle deníku Auto Bild se A8 chystá přijmout nově vyvinutý turbodiesel V6 s výkonem 286 koní a s 620 Nm točivého momentu. Tento motor bude pravděpodobně sloužit jako náhrada za dosavadní jednotku 3.0 TDI s výkonem 258 koní a 580 Nm.
Inženýři Audi provedli i nějaké revize na motoru W12, který bude mít objem 6.0 litru a poskytne 585 koní a 800 Nm, což je o 85 koní a 175 Nm víc než u stávající verze. Pokud jde o model S8, ten dostane stejnou twin-turbo jednotku V8 s objemem 4,0 litru, ale výkon se posune z 520 na 580 koní a 800 Nm.
Audi uvažuje i o plug-in hybridní verzi, jenž zkombinuje naftový šestiválec s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zpráva také zmiňuje, že Audi přiveze koncept A8 ještě tento měsíc na výstavu Auto Shanghai 2015. Koncept by navíc mohl sloužit jako předpremiéra i pro ultra luxusní model A9.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?