Tohle není vůbec typický duel. Kamion proti „mega autu“, respektive jednomu z nejsilnějších a nejrychlejších sporťáků současnosti. O co tedy jde? Zaprvé o pobavení diváků a za druhé o prezentaci nové převodovky I-Shift, která disponuje dvojicí spojek, tedy podobně jako třeba DSG ve vozech Škoda.
Volvo se nechává slyšet, že tato převodovka je vlastně vyvinutá na základě zkušeností se supersportovními automobily, které také využívají suché dvojspojky. Systém I-Shift v sobě ale ukrývá tradiční nesynchronizovanou mechanickou převodovku. (Avšak v kompaktnějším provedení a s nižšími vnitřními ztrátami.) Ale systém I-Shift se pochopitelně skládá z mnoha dalších částí. Tajemství tkví v inteligentní elektronické řídicí jednotce. Ta se stará o hydraulický systém ovládající spojku a řazení. Každé přeřazení je díky průběžně zasílaným údajům o rychlosti vozidla, míře zrychlení, hmotnosti, sklonu vozovky, nárokům na točivý moment a dalších možné provést s extrémní přesností. Nepřetržitá výměna informací probíhá také s motorem, který k rychlému a plynulému řazení přispívá úpravou otáček a účinku motorové brzdy.
Jak to tedy bylo se samotným závodem? Volvo FH mělo ujet jedno kolo na trati za domu, za kterou Koenigsegg One: 1 zajede stejné kolo dvakrát. Na výsledek se podívejte ve videu.