Volkswagen představil vysoce výkonný přeplňovaný vznětový čtyřválec s objemem 2,0 litru. Technická prezentace se konala v německém Wolfsburgu.
Před několika měsíci, Volkswagen přišel s novým Passatem, který má v nabídce mimo jiné i čtyřválec 2,0 TDI bi-turbo o jmenovitém výkonu až 240 koní (176 kW). Stejný motor nyní dostal dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, díky kterému se výkon vyšplhal až na hodnotu 272 koní (200 kW).
Zatím však není známo, jak velkým točivým momentem bude disponovat. Je ale více než pravděpodobné, že to bude více než 500 N.m.
Další síla se získává nejen zavedením elektrického turbodmychadla, ale také instalací nového proměnného časování ventilů a Piezo vstřikování common rail systému, který pracuje při tlacích až 2500 bar.
Volkswagen také zveřejnil další informace k chystanému deseti rychlostnímu DSG? Které bude schopné přenášet až 550 N.m. točivého momentu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.