Volkswagen představil vysoce výkonný přeplňovaný vznětový čtyřválec s objemem 2,0 litru. Technická prezentace se konala v německém Wolfsburgu.
Před několika měsíci, Volkswagen přišel s novým Passatem, který má v nabídce mimo jiné i čtyřválec 2,0 TDI bi-turbo o jmenovitém výkonu až 240 koní (176 kW). Stejný motor nyní dostal dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, díky kterému se výkon vyšplhal až na hodnotu 272 koní (200 kW).
Zatím však není známo, jak velkým točivým momentem bude disponovat. Je ale více než pravděpodobné, že to bude více než 500 N.m.
Další síla se získává nejen zavedením elektrického turbodmychadla, ale také instalací nového proměnného časování ventilů a Piezo vstřikování common rail systému, který pracuje při tlacích až 2500 bar.
Volkswagen také zveřejnil další informace k chystanému deseti rychlostnímu DSG? Které bude schopné přenášet až 550 N.m. točivého momentu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?