Volkswagen představil vysoce výkonný přeplňovaný vznětový čtyřválec s objemem 2,0 litru. Technická prezentace se konala v německém Wolfsburgu.
Před několika měsíci, Volkswagen přišel s novým Passatem, který má v nabídce mimo jiné i čtyřválec 2,0 TDI bi-turbo o jmenovitém výkonu až 240 koní (176 kW). Stejný motor nyní dostal dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, díky kterému se výkon vyšplhal až na hodnotu 272 koní (200 kW).
Zatím však není známo, jak velkým točivým momentem bude disponovat. Je ale více než pravděpodobné, že to bude více než 500 N.m.
Další síla se získává nejen zavedením elektrického turbodmychadla, ale také instalací nového proměnného časování ventilů a Piezo vstřikování common rail systému, který pracuje při tlacích až 2500 bar.
Volkswagen také zveřejnil další informace k chystanému deseti rychlostnímu DSG? Které bude schopné přenášet až 550 N.m. točivého momentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.