Blizzak LM001 je nejnovějším přírůstkem v nabídce zimních pneumatik Bridgestone. Pneumatika LM001 disponuje nejvyspělejšími technologiemi a byla vyvinuta s ohledem na proměnlivé povětrnostní podmínky, které jsou typické pro zimní období ve střední a východní Evropě.
Pneumatika LM001 se vyznačuje originálním dezénem se širokými drážkami, které se směrem k okrajům běhounu rozšiřují, což mimo jiné umožňuje účinnější odvádění vody a rozbředlého sněhu. V důsledku toho se zvyšuje přilnavost k vozovce a pneumatika podává vyšší výkon při brzdění. Směrový dezén s velkými drážkami výrazně zlepšuje trakční vlastnosti pneumatiky na zasněžené vozovce.
Inovativní uspořádání 3D lamel, použitých u této pneumatiky, má příznivý vliv na přilnavost a jízdní vlastnosti. „Hranový efekt“ lamel výrazně zlepšuje trakci při jízdě na kluzkém povrchu. Kromě toho zaoblené rohy bloků zlepšují průtok vody, a zabraňují tak vzniku aquaplaningu, k němuž by docházelo pro použití ostrých rohů.
Během vývoje pneumatiky LM001 byl kladen důraz na snižování hmotnosti. Díky použití nových konstrukčních materiálů má tato pneumatika v porovnání s předchůdcem mnohem nižší hmotnost, což významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Inženýrům značky Bridgestone se podařilo rovněž snížit hlučnost pneumatiky LM001.
Pneumatika Blizzak LM001 se dodává v 8 rozměrech pro kola s průměrem ráfku 14 až 16 palců. Od roku 2015 bude nabídka rozměrů rozšířena na 54 variant pro 14“ až 20“ kola, čímž bude pokryto 92 % poptávky na trhu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?