Blizzak LM001 je nejnovějším přírůstkem v nabídce zimních pneumatik Bridgestone. Pneumatika LM001 disponuje nejvyspělejšími technologiemi a byla vyvinuta s ohledem na proměnlivé povětrnostní podmínky, které jsou typické pro zimní období ve střední a východní Evropě.
Pneumatika LM001 se vyznačuje originálním dezénem se širokými drážkami, které se směrem k okrajům běhounu rozšiřují, což mimo jiné umožňuje účinnější odvádění vody a rozbředlého sněhu. V důsledku toho se zvyšuje přilnavost k vozovce a pneumatika podává vyšší výkon při brzdění. Směrový dezén s velkými drážkami výrazně zlepšuje trakční vlastnosti pneumatiky na zasněžené vozovce.
Inovativní uspořádání 3D lamel, použitých u této pneumatiky, má příznivý vliv na přilnavost a jízdní vlastnosti. „Hranový efekt“ lamel výrazně zlepšuje trakci při jízdě na kluzkém povrchu. Kromě toho zaoblené rohy bloků zlepšují průtok vody, a zabraňují tak vzniku aquaplaningu, k němuž by docházelo pro použití ostrých rohů.
Během vývoje pneumatiky LM001 byl kladen důraz na snižování hmotnosti. Díky použití nových konstrukčních materiálů má tato pneumatika v porovnání s předchůdcem mnohem nižší hmotnost, což významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Inženýrům značky Bridgestone se podařilo rovněž snížit hlučnost pneumatiky LM001.
Pneumatika Blizzak LM001 se dodává v 8 rozměrech pro kola s průměrem ráfku 14 až 16 palců. Od roku 2015 bude nabídka rozměrů rozšířena na 54 variant pro 14“ až 20“ kola, čímž bude pokryto 92 % poptávky na trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.