Poslední dobou se nám přímo roztrhl pytel s různými tuningovými kreacemi modelů BMW, tím nejčerstvějším je počin od firmy Manhart Performance.
Ta vyvinula výkonový balíček pro úplně nové BMW X4 xDrive35d. Nový zástupce značky s označením X4 se ukázal teprve nedávno, o to větší překvapení je, že už se stalo účastníkem tunerského ladění. Celý projekt je stále ve vývoji a společnost zatím vydala jen pár fotek na své stránce na Facebooku.
Ve standardní verzi má BMW X4 3,0-litrový dieselový motor s výkonem 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Manhartu se podařilo díky přemapování řídící jednotky výkon posunout na 375 koní a 740 Nm točivého momentu, což je velmi blízko k číslům, které nabízí dieselový motor ve velkém BMW X5 M50d.
Obyčejné BMW X4 se třílitrem pod kapotou zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,2 sekundy, tudíž po úpravě od Manhart se zákazník dočká zcela jistě údaje pod hranici 5 sekund, o maximální rychlosti zatím nepadlo ani slovo, elektronický omezovač na 250 km/h ale zřejmě nezmizí.
Manhart rovněž nabízí pro X4ku sportovní snížené odpružení a sadu 21-palcových kol ve stříbrném nebo černém laku. Více podrobností a cenové rozpětí úprav se dozvíme později.
Zdroj: Manhart Facebook
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?