Poslední dobou se nám přímo roztrhl pytel s různými tuningovými kreacemi modelů BMW, tím nejčerstvějším je počin od firmy Manhart Performance.
Ta vyvinula výkonový balíček pro úplně nové BMW X4 xDrive35d. Nový zástupce značky s označením X4 se ukázal teprve nedávno, o to větší překvapení je, že už se stalo účastníkem tunerského ladění. Celý projekt je stále ve vývoji a společnost zatím vydala jen pár fotek na své stránce na Facebooku.
Ve standardní verzi má BMW X4 3,0-litrový dieselový motor s výkonem 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Manhartu se podařilo díky přemapování řídící jednotky výkon posunout na 375 koní a 740 Nm točivého momentu, což je velmi blízko k číslům, které nabízí dieselový motor ve velkém BMW X5 M50d.
Obyčejné BMW X4 se třílitrem pod kapotou zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,2 sekundy, tudíž po úpravě od Manhart se zákazník dočká zcela jistě údaje pod hranici 5 sekund, o maximální rychlosti zatím nepadlo ani slovo, elektronický omezovač na 250 km/h ale zřejmě nezmizí.
Manhart rovněž nabízí pro X4ku sportovní snížené odpružení a sadu 21-palcových kol ve stříbrném nebo černém laku. Více podrobností a cenové rozpětí úprav se dozvíme později.
Zdroj: Manhart Facebook
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.