Již delší dobu se mluví o plánech Japonské Mazdy, vyvinout novou sportovní RX-7. Vzhledem k tomu, že se jí dočkáme až za tři roky, tak se stále mění informace o technice. Nyní přichází australský server Motoring s velmi zajímavou zprávou.
Mazda RX-7 dostane, stejně jako její předchůdci RX-7 a RX.8, rotační motor. Všichni tak počítali, že bude plněný atmosféricky, nové informace však mluví o přeplňování. Konkrétně by válce měly být plněny turbodmychadlem. Toto řešení bude jistě o trochu náročnější než u klasických motorů. Využít by Mazda chtěla twin-scroll turbodmychadla.
Nový agregát nese interní označení 16x a zatím jde stále jen o prototyp. V „základní“ atmosférické verzi disponuje výkonem 225 kW. V případě přeplňovnání by měl disponovat s výkone o 110 kW větším, tedy 335 kW. Původní „atmosférický výkon“, byl podle Mazdy pro sportovní RX-7 moc malý.
Se zvýšením výkonu o tak výraznou hodnotu, souvisí i změna podvozkové platformy. Doposud se plánovalo z finančních důvodů použít platformy z nové generace MX-5, která by se dočkala zesílení. S touto porcí výkonu by však měla větší problémy a tak se zřejmě využije podvozek z RX-8, který vykazuje daleko lepší výsledky a to zejména v tuhosti.
Zdroj: Motoring
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.