Již delší dobu se mluví o plánech Japonské Mazdy, vyvinout novou sportovní RX-7. Vzhledem k tomu, že se jí dočkáme až za tři roky, tak se stále mění informace o technice. Nyní přichází australský server Motoring s velmi zajímavou zprávou.
Mazda RX-7 dostane, stejně jako její předchůdci RX-7 a RX.8, rotační motor. Všichni tak počítali, že bude plněný atmosféricky, nové informace však mluví o přeplňování. Konkrétně by válce měly být plněny turbodmychadlem. Toto řešení bude jistě o trochu náročnější než u klasických motorů. Využít by Mazda chtěla twin-scroll turbodmychadla.
Nový agregát nese interní označení 16x a zatím jde stále jen o prototyp. V „základní“ atmosférické verzi disponuje výkonem 225 kW. V případě přeplňovnání by měl disponovat s výkone o 110 kW větším, tedy 335 kW. Původní „atmosférický výkon“, byl podle Mazdy pro sportovní RX-7 moc malý.
Se zvýšením výkonu o tak výraznou hodnotu, souvisí i změna podvozkové platformy. Doposud se plánovalo z finančních důvodů použít platformy z nové generace MX-5, která by se dočkala zesílení. S touto porcí výkonu by však měla větší problémy a tak se zřejmě využije podvozek z RX-8, který vykazuje daleko lepší výsledky a to zejména v tuhosti.
Zdroj: Motoring
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.