Ferrari plánuje snížení emisí do roku 2021 o pětinu, pomoci jí k tomu má plug-in hybridní technologie nebo přeplňování turbodmychadlem.
Na všechny výrobce tlačí evropská unie, kvůli snížení emisí CO2. Na Italské výrobce sportovních aut nevyjímaje. Ferrari představuje svůj plán, jak emise CO2 snižovat. První náznaky snižování emisí tu již jsou. Ferrari California T, která přišla o 4,3 litrový atmosférický osmiválec a teď má přeplňovaný osmiválec s objemem 3,9 litru. Druhý příklad je LaFerrari, které kombinuje 6,3 litrový atmosférický dvanáctiválec s elektromotorem.
Již příští rok, tyto dva „úspornější“ modely doplní modernizovaná 458 Italia, která dostane taktéž přeplňovaný motor.
Většina z vás by mohla namítnout, že Ferrari vlastní Fiat a tak můžou zprůměrovat emise. Jenže, tak to není. Ferrari je samostatná automobilka, a jakožto menší výrobce se dohodla s Evropskou Unií na individuálním snižování emisí. Takže v roce 2021 nebude muset splňovat emise do 95 g/km.
Zdroj: Ferrari
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?