Tunerská společnost ABT snad měsíc co měsíc vydává stále nové počiny, nad kterými spoustě automobilových fanoušků teče slina. Mezi nejnovější počin ABTu se nyní řadí přepracovaný hatchback Audi S3.
Audi S3 je samo o sobě dosti sportovním vozem, ale technikům od ABT to zřejmě nestačí. Ve standardu nabízí S3ka výkon 300 koní, který pochází z dvoulitrového čtyřválcového motoru. Technici od ABT však dostali z motoru dalších 70 koní, takže celková hodnota 370 koní nezní vůbec špatně.
Točivý moment se zvedl z původních 380 na 460 N.m. a přitom se do motorové části téměř nezasahovalo. Dle informací byla vyměněna jen řídicí jednotka motoru.
Jízdní výkony vozu se také výrazně zlepšily. Zrychlení z 0 – 100 km/h se u ABT Audi S3 odehraje za 4,6 s, dále se vůz zbavil omezovače rychlosti na 250 km/h, maximálka je tak posunuta o dalších 15 km/h.
Úpravy se dotkly mírně i vzhledu S3ky. Dostupné jsou hlavně různé typy litých kol od průměru 18 do 20 palců. K nim patří i sportovní pneumatiky, základní disky o rozměrech 18“ dostanou pneumatiky o rozměrech 225/40, 19“ pak o rozměrech 225/35. Na vrcholu stojí dvacítky s pneu s rozměry 235/30.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.