Automobilka Volvo oficiálně vyhlásila návrat do prestižní australské závodní série
A nebude na to sama. Ruce spojí se stávajícím aktivním týmem Polestar to go Racing. Dřívější spekulace jsou tak ukončeny. Výrobu pohonné vysoce výkonné jednotky zajistí kolegové ze Švédska, následovat bude kompletace ve známé firmě a závodním týmu Garry Rogers Motorsport, vlastněný neméně známým Garrym Rogersem, bývalým úspěšným závodníkem.
Základ dvojice sportovních vozů utvoří Volvo S60. Tím však podobnost či technika spojená se závodními končí. Odtud půjdou vozy svou vlastní vývojovou cestou, moderními závodními technologiemi.
Na místo stávajících 1,6litrových čtyřválců či 2,0litrových pětiválců bude kastli pohánět speciálně vyvinutý osmiválcový podélně uložený motor s pohonem zadních kol, neuvěřitelným výkonem 650 koňských sil a tomu odpovídajícím točivým momentem. To a mnohem víc na jaře roku 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.