Automobilka Volvo oficiálně vyhlásila návrat do prestižní australské závodní série
A nebude na to sama. Ruce spojí se stávajícím aktivním týmem Polestar to go Racing. Dřívější spekulace jsou tak ukončeny. Výrobu pohonné vysoce výkonné jednotky zajistí kolegové ze Švédska, následovat bude kompletace ve známé firmě a závodním týmu Garry Rogers Motorsport, vlastněný neméně známým Garrym Rogersem, bývalým úspěšným závodníkem.
Základ dvojice sportovních vozů utvoří Volvo S60. Tím však podobnost či technika spojená se závodními končí. Odtud půjdou vozy svou vlastní vývojovou cestou, moderními závodními technologiemi.
Na místo stávajících 1,6litrových čtyřválců či 2,0litrových pětiválců bude kastli pohánět speciálně vyvinutý osmiválcový podélně uložený motor s pohonem zadních kol, neuvěřitelným výkonem 650 koňských sil a tomu odpovídajícím točivým momentem. To a mnohem víc na jaře roku 2014.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.