Automobilka Volkswagen investuje do vývoje. Očekávat můžeme desetistupňovou automatickou převodovku DSG, novou generaci úsporných motorů
Koncern Volkswagen si slovy ředitele automobilky uvědomuje význam a povinnost rozsáhlých investic do vývoje v rámci zachování premiérového postavení jednotlivých značek na světových trzích.
Očekávat tak můžeme desetistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, novou řadu úspornějších motorů, v plánu je i rozvoj hybridů, pracujících na stlačený zemní plyn nebo rozvoj v současnosti privilegovaných plug-in automobilů.Martin Winterkorn, předseda představenstva automobilky, slibuje snížení spotřeby a emisí. Cílem CO2 je 95g/km, spotřeba pak 3 litry/100 km. Zajistit ji má právě precizně odstupňovaný automat či 1,0 litrový motor, přeplňovaný vysokotlakým vstřikováním, mající výkon 100 kW.
Inspirovat se může u společnosti ZF, která pro letošní rok přijde s devítistupňovým automatem. Ten vyvíjí i Ford či automobilka Hyundai.
Počítá se s dosud upřednostňovanými Plug-in hybridy, vývojem projdou i automobily na stlačený vzduch. Vůz Porsche Panamera S E-Hybrid, vybavený současně spalovacím motorem i elektromotorem, doplní tak další modely z řad koncernu. Uveďme VW Golf či VW Passat.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?