Automobilka Volkswagen investuje do vývoje. Očekávat můžeme desetistupňovou automatickou převodovku DSG, novou generaci úsporných motorů
Koncern Volkswagen si slovy ředitele automobilky uvědomuje význam a povinnost rozsáhlých investic do vývoje v rámci zachování premiérového postavení jednotlivých značek na světových trzích.
Očekávat tak můžeme desetistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, novou řadu úspornějších motorů, v plánu je i rozvoj hybridů, pracujících na stlačený zemní plyn nebo rozvoj v současnosti privilegovaných plug-in automobilů.Martin Winterkorn, předseda představenstva automobilky, slibuje snížení spotřeby a emisí. Cílem CO2 je 95g/km, spotřeba pak 3 litry/100 km. Zajistit ji má právě precizně odstupňovaný automat či 1,0 litrový motor, přeplňovaný vysokotlakým vstřikováním, mající výkon 100 kW.
Inspirovat se může u společnosti ZF, která pro letošní rok přijde s devítistupňovým automatem. Ten vyvíjí i Ford či automobilka Hyundai.
Počítá se s dosud upřednostňovanými Plug-in hybridy, vývojem projdou i automobily na stlačený vzduch. Vůz Porsche Panamera S E-Hybrid, vybavený současně spalovacím motorem i elektromotorem, doplní tak další modely z řad koncernu. Uveďme VW Golf či VW Passat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.