Značka Maserati se na právě zahájeném šanghajském autosaloně předvedla se slibovaným naftovým modelem Ghibli
Není to dlouho, co jsme Vás informovali o novince automobilky Maserati. Řeč je samozřejmě o menším bratru Quttroporte, Maserati Ghibli.
To bude nabízeno se třemi motorovými jednotkami. Dvěma benzinovými a jedním naftovým agregátem, přičemž právě diesel, ten je předmětem nadšení a zájmu.
Všechny tři jednotky tvoří přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litrů. Slabší zážehová verze je vyladěna na výkon 330 k (500 N.m). Výkonnější alternativa pod označením „S“ pak na výkon 410 k (550 N.m). Oba motory mají původ ve Ferrari. Verze S bude i v provedení 4x4 (4Q), menší bratr a diesel jen s pohonem zadních kol. Stovku zvládnou za 5,6 a 5 vteřin, spotřeba nemá přesáhnout 10 l/100 km.
Dieselová rarita láká na menší spotřebu. Agregát o výkonu 275 k (600 N.m) zvládne stovku za 6,3 s, sledovaná je však spotřeba. Ta se má pohybovat kolem 6,5 l /100 km, produkce škodlivin CO2 má klesnout na 160g/km.
Cílem je dosáhnout 50 000 kusů prodaných vozů za rok. To by se mohlo vzhledem k obohacené nabídce, která má tendenci zaujmout další nerozhodnutou masu zákazníků, podařit. Bližší informace přineseme později.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?