Maserati Ghibli: naftový unikát se sptřebou 6 l/100 km

Maserati Ghibli
Maserati Ghibli, foto: Maserati
Stanislav Růžička 20. dubna 2013 13:52
Sdílej:

Značka Maserati se na právě zahájeném šanghajském autosaloně předvedla se slibovaným naftovým modelem Ghibli

Není to dlouho, co jsme Vás informovali o novince automobilky Maserati. Řeč je samozřejmě o menším bratru Quttroporte, Maserati Ghibli.

To bude nabízeno se třemi motorovými jednotkami. Dvěma benzinovými a jedním naftovým agregátem, přičemž právě diesel, ten je předmětem nadšení a zájmu.

Všechny tři jednotky tvoří přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litrů. Slabší zážehová verze je vyladěna na výkon 330 k (500 N.m). Výkonnější alternativa pod označením „S“ pak na výkon 410 k (550 N.m). Oba motory mají původ ve Ferrari. Verze S bude i v provedení 4x4 (4Q), menší bratr a diesel jen s pohonem zadních kol. Stovku zvládnou za 5,6 a 5 vteřin, spotřeba nemá přesáhnout 10 l/100 km.

Dieselová rarita láká na menší spotřebu. Agregát o výkonu 275 k (600 N.m) zvládne stovku za 6,3 s, sledovaná je však spotřeba. Ta se má pohybovat kolem 6,5 l /100 km, produkce škodlivin CO2 má klesnout na 160g/km.

Cílem je dosáhnout 50 000 kusů prodaných vozů za rok. To by se mohlo vzhledem k obohacené nabídce, která má tendenci zaujmout další nerozhodnutou masu zákazníků, podařit. Bližší informace přineseme později.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.