Volvo VEA i-ART - lepší vstřikování pro lepší spotřebu

Marek Litzman, 10. dubna 2013, 12:54 Google+

Volvo se chce rozloučit se všemi motory, které mají více než čtyři válce. Praktickým výstupem této politiky je nový systém Volvo VEA i-ART.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Volvo

Sdílejte článek

Současná doba tlačí automobilky do maximálního šetření palivem a zmenšování objemu válců je jedním ze způsobů, jak alespoň minimálního zlepšení dosáhnout. Zjednodušeně řečeno totiž lze říci, že se zmenšováním objemu také klesá třecí plocha na stěnách válce, což by mělo vést k menším ztrátám. V praxi však do této rovnice vstupuje tolik proměnných, že je výsledek celého snažení značně diskutabilní.

Volvo však nepřichází přímo s donwsizingem, jako spíše s novou technologií vstřikování, která downsizing umožňuje a zjednodušuje. Jejím hlavním úkolem totiž je vyrovnat spalovací proces ve všech válcích. To je dnes problém, i přes maximální symetrii nelze říci, že by bylo vstřikování v každém válci dokonale stejné. Volvo proto přichází s nezávislým monitorováním tlaku pro každý vstřikovač.

Základem je klasický vstřikovací systém Common Rail, který však má malou řídící jednotku u každé trysky. Účelem senzoru je změřit a vyhodnotit podmínky v každém jednotlivém vstřikovači a podle toho řídit vstřikovací tlaky paliva pro každý válec samostatně. Tím by mělo být dosaženo mnohem rovnoměrnějšího spalování, což by mělo vést, jak každý jistě odtuší, především k nižší spotřebě paliva. 

Volvo mimo to pracuje také na osmistupňovém automatu, ke kterému však nebyly uvedeny žádné podrobnější informace. 

Vytisknout

Diskuze: Volvo VEA i-ART - lepší vstřikování pro lepší spotřebu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli: poprvé v historii naftový agregát

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud