Volvo se chce rozloučit se všemi motory, které mají více než čtyři válce. Praktickým výstupem této politiky je nový systém Volvo VEA i-ART.
Současná doba tlačí automobilky do maximálního šetření palivem a zmenšování objemu válců je jedním ze způsobů, jak alespoň minimálního zlepšení dosáhnout. Zjednodušeně řečeno totiž lze říci, že se zmenšováním objemu také klesá třecí plocha na stěnách válce, což by mělo vést k menším ztrátám. V praxi však do této rovnice vstupuje tolik proměnných, že je výsledek celého snažení značně diskutabilní.
Volvo však nepřichází přímo s donwsizingem, jako spíše s novou technologií vstřikování, která downsizing umožňuje a zjednodušuje. Jejím hlavním úkolem totiž je vyrovnat spalovací proces ve všech válcích. To je dnes problém, i přes maximální symetrii nelze říci, že by bylo vstřikování v každém válci dokonale stejné. Volvo proto přichází s nezávislým monitorováním tlaku pro každý vstřikovač.
Základem je klasický vstřikovací systém Common Rail, který však má malou řídící jednotku u každé trysky. Účelem senzoru je změřit a vyhodnotit podmínky v každém jednotlivém vstřikovači a podle toho řídit vstřikovací tlaky paliva pro každý válec samostatně. Tím by mělo být dosaženo mnohem rovnoměrnějšího spalování, což by mělo vést, jak každý jistě odtuší, především k nižší spotřebě paliva.
Volvo mimo to pracuje také na osmistupňovém automatu, ke kterému však nebyly uvedeny žádné podrobnější informace.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?