Volvo VEA i-ART - lepší vstřikování pro lepší spotřebu

Marek Litzman, 10. dubna 2013, 12:54 Google+

Volvo se chce rozloučit se všemi motory, které mají více než čtyři válce. Praktickým výstupem této politiky je nový systém Volvo VEA i-ART.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Volvo

Sdílejte článek

Současná doba tlačí automobilky do maximálního šetření palivem a zmenšování objemu válců je jedním ze způsobů, jak alespoň minimálního zlepšení dosáhnout. Zjednodušeně řečeno totiž lze říci, že se zmenšováním objemu také klesá třecí plocha na stěnách válce, což by mělo vést k menším ztrátám. V praxi však do této rovnice vstupuje tolik proměnných, že je výsledek celého snažení značně diskutabilní.

Volvo však nepřichází přímo s donwsizingem, jako spíše s novou technologií vstřikování, která downsizing umožňuje a zjednodušuje. Jejím hlavním úkolem totiž je vyrovnat spalovací proces ve všech válcích. To je dnes problém, i přes maximální symetrii nelze říci, že by bylo vstřikování v každém válci dokonale stejné. Volvo proto přichází s nezávislým monitorováním tlaku pro každý vstřikovač.

Základem je klasický vstřikovací systém Common Rail, který však má malou řídící jednotku u každé trysky. Účelem senzoru je změřit a vyhodnotit podmínky v každém jednotlivém vstřikovači a podle toho řídit vstřikovací tlaky paliva pro každý válec samostatně. Tím by mělo být dosaženo mnohem rovnoměrnějšího spalování, což by mělo vést, jak každý jistě odtuší, především k nižší spotřebě paliva. 

Volvo mimo to pracuje také na osmistupňovém automatu, ke kterému však nebyly uvedeny žádné podrobnější informace. 

Vytisknout

Diskuze: Volvo VEA i-ART - lepší vstřikování pro lepší spotřebu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli: poprvé v historii naftový agregát

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud