Současná doba tlačí automobilky do maximálního šetření palivem a zmenšování objemu válců je jedním ze způsobů, jak alespoň minimálního zlepšení dosáhnout. Zjednodušeně řečeno totiž lze říci, že se zmenšováním objemu také klesá třecí plocha na stěnách válce, což by mělo vést k menším ztrátám. V praxi však do této rovnice vstupuje tolik proměnných, že je výsledek celého snažení značně diskutabilní.
Volvo však nepřichází přímo s donwsizingem, jako spíše s novou technologií vstřikování, která downsizing umožňuje a zjednodušuje. Jejím hlavním úkolem totiž je vyrovnat spalovací proces ve všech válcích. To je dnes problém, i přes maximální symetrii nelze říci, že by bylo vstřikování v každém válci dokonale stejné. Volvo proto přichází s nezávislým monitorováním tlaku pro každý vstřikovač.
Základem je klasický vstřikovací systém Common Rail, který však má malou řídící jednotku u každé trysky. Účelem senzoru je změřit a vyhodnotit podmínky v každém jednotlivém vstřikovači a podle toho řídit vstřikovací tlaky paliva pro každý válec samostatně. Tím by mělo být dosaženo mnohem rovnoměrnějšího spalování, což by mělo vést, jak každý jistě odtuší, především k nižší spotřebě paliva.
Volvo mimo to pracuje také na osmistupňovém automatu, ke kterému však nebyly uvedeny žádné podrobnější informace.