Volvo se chce rozloučit se všemi motory, které mají více než čtyři válce. Praktickým výstupem této politiky je nový systém Volvo VEA i-ART.
Současná doba tlačí automobilky do maximálního šetření palivem a zmenšování objemu válců je jedním ze způsobů, jak alespoň minimálního zlepšení dosáhnout. Zjednodušeně řečeno totiž lze říci, že se zmenšováním objemu také klesá třecí plocha na stěnách válce, což by mělo vést k menším ztrátám. V praxi však do této rovnice vstupuje tolik proměnných, že je výsledek celého snažení značně diskutabilní.
Volvo však nepřichází přímo s donwsizingem, jako spíše s novou technologií vstřikování, která downsizing umožňuje a zjednodušuje. Jejím hlavním úkolem totiž je vyrovnat spalovací proces ve všech válcích. To je dnes problém, i přes maximální symetrii nelze říci, že by bylo vstřikování v každém válci dokonale stejné. Volvo proto přichází s nezávislým monitorováním tlaku pro každý vstřikovač.
Základem je klasický vstřikovací systém Common Rail, který však má malou řídící jednotku u každé trysky. Účelem senzoru je změřit a vyhodnotit podmínky v každém jednotlivém vstřikovači a podle toho řídit vstřikovací tlaky paliva pro každý válec samostatně. Tím by mělo být dosaženo mnohem rovnoměrnějšího spalování, což by mělo vést, jak každý jistě odtuší, především k nižší spotřebě paliva.
Volvo mimo to pracuje také na osmistupňovém automatu, ke kterému však nebyly uvedeny žádné podrobnější informace.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?