Mercedes Benz chystá konkurenci pro sportovní elektromobily od BMW a Audi. Svůj vývoj nijak neskrývá a v Ženevě ukázal dokonce vnitřnosti prototypu. Jak tedy vypadá elektromobil zevnitř?
Elektrické baterie jsou na jednu stranu těžké, na druhou stranu je možné je rozmístit prakticky po celém voze a jen propojit kabeláží, což umožňuje jejich umístění na nejlepší možné místo z hlediska rozložení hmotnosti. Při pohledu pod kapotu připavovaného Mercedesu SLS AMG E-cell je patrné, že právě zde byl kladen při vývoji důraz. Baterie jsou rozmístěny prakticky výhradně ve středovém tunelu, což znamená dobré rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.
Díky možnosti umístění motoru přímo ke kolům je umožněna poněkud jednodušší konstrukce pohonu, což je obvyklá výhoda elektromobilů. Odpadá tak vedení síly od vepředu umístěného motoru k zadním kolům a na místo hřídele se díky tomu mohly nastěhovat právě baterie.
Výkon elektromotorů bude 525 koní, maximální točivý moment bude jen lehce pod 900 Nm. Průběh výkonu i točivého momentu ukazuje přiložený graf, kde Power je výkon a Torque je točivý moment.
Ve třídě elektřinou poháněných sporťáků bude pravděpodobně brzy docela plno. Mimo Mercedesu totiž své vozy připravují i Audi (R8 e-tron) a BMW (i8).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?