Mercedes ukazuje vnitřnosti budoucího elektrického supersportu

Marek Litzman, 13. března 2012, 12:18 Google+

Mercedes Benz chystá konkurenci pro sportovní elektromobily od BMW a Audi. Svůj vývoj nijak neskrývá a v Ženevě ukázal dokonce vnitřnosti prototypu. Jak tedy vypadá elektromobil zevnitř?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SLS AMG E-Cell

SLS AMG E-Cell | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Elektrické baterie jsou na jednu stranu těžké, na druhou stranu je možné je rozmístit prakticky po celém voze a jen propojit kabeláží, což umožňuje jejich umístění na nejlepší možné místo z hlediska rozložení hmotnosti. Při pohledu pod kapotu připavovaného Mercedesu SLS AMG E-cell je patrné, že právě zde byl kladen při vývoji důraz. Baterie jsou rozmístěny prakticky výhradně ve středovém tunelu, což znamená dobré rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.

Díky možnosti umístění motoru přímo ke kolům je umožněna poněkud jednodušší konstrukce pohonu, což je obvyklá výhoda elektromobilů. Odpadá tak vedení síly od vepředu umístěného motoru k zadním kolům a na místo hřídele se díky tomu mohly nastěhovat právě baterie.

 Výkon elektromotorů bude 525 koní, maximální točivý moment bude jen lehce pod 900 Nm. Průběh výkonu i točivého momentu ukazuje přiložený graf, kde Power je výkon a Torque je točivý moment.

Ve třídě elektřinou poháněných sporťáků bude pravděpodobně brzy docela plno. Mimo Mercedesu totiž své vozy připravují i Audi (R8 e-tron) a BMW (i8).

Vytisknout

Diskuze: Mercedes ukazuje vnitřnosti budoucího elektrického supersportu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible sa predvádza na videu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud