Mercedes Benz chystá konkurenci pro sportovní elektromobily od BMW a Audi. Svůj vývoj nijak neskrývá a v Ženevě ukázal dokonce vnitřnosti prototypu. Jak tedy vypadá elektromobil zevnitř?
Elektrické baterie jsou na jednu stranu těžké, na druhou stranu je možné je rozmístit prakticky po celém voze a jen propojit kabeláží, což umožňuje jejich umístění na nejlepší možné místo z hlediska rozložení hmotnosti. Při pohledu pod kapotu připavovaného Mercedesu SLS AMG E-cell je patrné, že právě zde byl kladen při vývoji důraz. Baterie jsou rozmístěny prakticky výhradně ve středovém tunelu, což znamená dobré rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.
Díky možnosti umístění motoru přímo ke kolům je umožněna poněkud jednodušší konstrukce pohonu, což je obvyklá výhoda elektromobilů. Odpadá tak vedení síly od vepředu umístěného motoru k zadním kolům a na místo hřídele se díky tomu mohly nastěhovat právě baterie.
Výkon elektromotorů bude 525 koní, maximální točivý moment bude jen lehce pod 900 Nm. Průběh výkonu i točivého momentu ukazuje přiložený graf, kde Power je výkon a Torque je točivý moment.
Ve třídě elektřinou poháněných sporťáků bude pravděpodobně brzy docela plno. Mimo Mercedesu totiž své vozy připravují i Audi (R8 e-tron) a BMW (i8).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.