Nissan predstavil novú generáciu prevodovky Xtronic CVT s plynule meniteľným prevodom, ktorá je určenú pre vozidlá s motormi so zdvihovým objemom 2,0 až 3,5 litra.
Nová generácia prevodovky Xtronic CVT prináša zníženie spotreby paliva až o 10 % v porovnaní s predchádzajúcimi typmi prevodoviek CVT v porovnateľných vozidlách. Novinka využíva najvyšší rozsah prevodových pomerov 7,0 na svete. Vnútorné trenie kleslo až o 40 %. V kombinácii so systémom Adaptive Shift Control, ktorý upravuje radiace režimy podľa štýlu jazdy vodiča a stavu vozovky, prináša citlivú reakciu a silnú akceleráciu. K tomu chráni motor pred prílišným vytáčaním pri vysokých rýchlostiach a minimalizuje hlučnosť.
Kombináciou remeníc s malým priemerom a nového a inak tvarovaného remeňa sa podarilo zvýšiť rozsah pomerov medzi dvomi remenicami, pričom osová vzdialenosť sa zväčšila len minimálne. Výsledný rozsah prevodových pomerov 7,0 nastavuje vo svete novú latku pre prevodovky CVT určené pre vozidlá s motormi s objemom nad 2 litre.
Vďaka zníženiu únikov oleja bolo použité kompaktnejšie olejové čerpadlo a zväčšenie styčnej plochy medzi pásom a kladkami umožnilo znížiť potrebný tlak oleja. Vďaka týmto vylepšeniam a použitiu oleja s nízkou viskozitou so špeciálnym zložením sa podarilo znížiť trenie. K tomu bolo asi 60 % súčiastok prepracovaných za účelom zníženia trenia.
Systém ASC predvída zámer vodiča podľa spôsobu jeho práce s plynovým pedálom, štýlu ovládania vozidla a voľby rýchlosti. Na základe týchto preferencií systém ASC volí prevodový pomer, ktorý je optimálny pre konkrétne podmienky a zámer vodiča. Funkcia lineárneho riadenia preraďovania systému ASC dáva vodičovi bezprostrednejší pocit akcelerácie vďaka koordinácii otáčok motora a rýchlosti vozidla pri zrýchľovaní.
Nová generácia prevodovky Xtronic CVT bude predstavená v Severnej Amerike v roku 2012 a potom aj celosvetovo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.