Nissan predstavil novú generáciu prevodovky Xtronic CVT s plynule meniteľným prevodom, ktorá je určenú pre vozidlá s motormi so zdvihovým objemom 2,0 až 3,5 litra.
Nová generácia prevodovky Xtronic CVT prináša zníženie spotreby paliva až o 10 % v porovnaní s predchádzajúcimi typmi prevodoviek CVT v porovnateľných vozidlách. Novinka využíva najvyšší rozsah prevodových pomerov 7,0 na svete. Vnútorné trenie kleslo až o 40 %. V kombinácii so systémom Adaptive Shift Control, ktorý upravuje radiace režimy podľa štýlu jazdy vodiča a stavu vozovky, prináša citlivú reakciu a silnú akceleráciu. K tomu chráni motor pred prílišným vytáčaním pri vysokých rýchlostiach a minimalizuje hlučnosť.
Kombináciou remeníc s malým priemerom a nového a inak tvarovaného remeňa sa podarilo zvýšiť rozsah pomerov medzi dvomi remenicami, pričom osová vzdialenosť sa zväčšila len minimálne. Výsledný rozsah prevodových pomerov 7,0 nastavuje vo svete novú latku pre prevodovky CVT určené pre vozidlá s motormi s objemom nad 2 litre.
Vďaka zníženiu únikov oleja bolo použité kompaktnejšie olejové čerpadlo a zväčšenie styčnej plochy medzi pásom a kladkami umožnilo znížiť potrebný tlak oleja. Vďaka týmto vylepšeniam a použitiu oleja s nízkou viskozitou so špeciálnym zložením sa podarilo znížiť trenie. K tomu bolo asi 60 % súčiastok prepracovaných za účelom zníženia trenia.
Systém ASC predvída zámer vodiča podľa spôsobu jeho práce s plynovým pedálom, štýlu ovládania vozidla a voľby rýchlosti. Na základe týchto preferencií systém ASC volí prevodový pomer, ktorý je optimálny pre konkrétne podmienky a zámer vodiča. Funkcia lineárneho riadenia preraďovania systému ASC dáva vodičovi bezprostrednejší pocit akcelerácie vďaka koordinácii otáčok motora a rýchlosti vozidla pri zrýchľovaní.
Nová generácia prevodovky Xtronic CVT bude predstavená v Severnej Amerike v roku 2012 a potom aj celosvetovo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?