Systémy odpojování válců nejsou ničím novým. Obvykle je však používají velké a silné osmiválce, nyní však Volkswagen tento systém namontoval i do malé 1,4.
Systém odpojování válců bude dostupný od příštího roku a spolu se systémem stop-start by měl ušetřit průměrně 0,6 l/100 km. Jeho řešení je přitom poměrně jednoduché a názorně je předvedeno na videu.
Vačková hřídel, která ovládá ventily vpouštějící vzduch do motoru, bude mít polohu standardní a polohu, kdy budou válce jednoduše odpojeny. Posunutím vačky se jednoduše docílí požadovaného efektu, do válce navíc nebude vstříknuto palivo, použito je přímé vstřikování.
Válce se budou odpojovat při běhu mezi 1400 a 4000 otáčkami za minutu, když bude vyžadován točivý moment do 75 Nm. V případě potřeby větší síly se válce okamžitě připojí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.