Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech uvedla dnes na tuzemský trh trojici nových pneumatik pro rozličné podmínky použití. Patří mezi ně i vysoce výkonný model s designem od studia Pininfarina.
Dunlop SP QuattroMaxx je letní pneumatikou speciálně vytvořenou pro výkonné vozy kategorie SUV, jejichž odlišné požadavky vyplývají z vyššího těžiště. Pneumatika byla důkladně testována na legendární severní smyčce Nürburgringu, takže prvotřídní ovladatelnost by měla být zaručena. Testovací jezdec Patrick Simons se dokonce nechal slyšet, že ve všech klíčových výkonnostních parametrech, jako je brzdění, vjezd do zatáček a akcelerace ven ze zatáček, je pneumatika extrémně dobrá.Pneumatika s sebou navíc přináší tzv. technologii Touch, která by měla zajistit lepší zpětnou vazbu. Systém v sobě kombinuje množství sofistikovaných pneumatikářských technologií jako je technologie multiprofilového běhounu, plošší profil běhounu a asymetrický dezén běhounu s proměnlivou výškou, apod. Zajímavostí je, že design bočnic této pneumatiky má na svědomí světoznámé studio Pininfarina.Druhou novinkou je Dunlop SP StreetResponse, která se naopak zaměřuje na majitele malých městských vozidel. Lepší odezvu od vozovky, lepší přesnost řízení a stabilitu při zatáčení, a také zlepšenou přilnavost na suchém povrchu má na starosti opět systém Touch. Frederic Schilling z Dunlopu k tomu dodává: „Nová pneumatika Dunlop SP StreetResponse je pravou pneumatikou pro řidiče malých městských vozidel, kteří si chtějí užít řízení v prostředí města – poskytuje prvotřídní spojení výkonu jak za mokrých, tak za suchých podmínek“. Tato pneumatika bude k dispozici do rozměru 195/65 R15.Pneumatikou Goodyear EfficientGrip rozšiřuje výrobce své portfolio módních eko produktů s nízkým valivým odporem. Patentovaná technologie FuelSaving zajišťuje dle německé organizace TÜV SÜD Automotive o 13 % nižší valivý odpor, o 2 % kratší brzdnou dráhu na suchém i mokrém povrchu a o 1,9 % nižší spotřebu paliva. Výrazně se podařilo snížit i opotřebení pneumatiky. Na hnané nápravě ujedete o 8 % a na volné dokonce o 49 % více kilometrů než se standardní pneumatikou. EfficientGrip bude v nabídce v rozměrech 185/60 R15 až 255/35 R18.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?