Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech uvedla dnes na tuzemský trh trojici nových pneumatik pro rozličné podmínky použití. Patří mezi ně i vysoce výkonný model s designem od studia Pininfarina.
Dunlop SP QuattroMaxx je letní pneumatikou speciálně vytvořenou pro výkonné vozy kategorie SUV, jejichž odlišné požadavky vyplývají z vyššího těžiště. Pneumatika byla důkladně testována na legendární severní smyčce Nürburgringu, takže prvotřídní ovladatelnost by měla být zaručena. Testovací jezdec Patrick Simons se dokonce nechal slyšet, že ve všech klíčových výkonnostních parametrech, jako je brzdění, vjezd do zatáček a akcelerace ven ze zatáček, je pneumatika extrémně dobrá.Pneumatika s sebou navíc přináší tzv. technologii Touch, která by měla zajistit lepší zpětnou vazbu. Systém v sobě kombinuje množství sofistikovaných pneumatikářských technologií jako je technologie multiprofilového běhounu, plošší profil běhounu a asymetrický dezén běhounu s proměnlivou výškou, apod. Zajímavostí je, že design bočnic této pneumatiky má na svědomí světoznámé studio Pininfarina.Druhou novinkou je Dunlop SP StreetResponse, která se naopak zaměřuje na majitele malých městských vozidel. Lepší odezvu od vozovky, lepší přesnost řízení a stabilitu při zatáčení, a také zlepšenou přilnavost na suchém povrchu má na starosti opět systém Touch. Frederic Schilling z Dunlopu k tomu dodává: „Nová pneumatika Dunlop SP StreetResponse je pravou pneumatikou pro řidiče malých městských vozidel, kteří si chtějí užít řízení v prostředí města – poskytuje prvotřídní spojení výkonu jak za mokrých, tak za suchých podmínek“. Tato pneumatika bude k dispozici do rozměru 195/65 R15.Pneumatikou Goodyear EfficientGrip rozšiřuje výrobce své portfolio módních eko produktů s nízkým valivým odporem. Patentovaná technologie FuelSaving zajišťuje dle německé organizace TÜV SÜD Automotive o 13 % nižší valivý odpor, o 2 % kratší brzdnou dráhu na suchém i mokrém povrchu a o 1,9 % nižší spotřebu paliva. Výrazně se podařilo snížit i opotřebení pneumatiky. Na hnané nápravě ujedete o 8 % a na volné dokonce o 49 % více kilometrů než se standardní pneumatikou. EfficientGrip bude v nabídce v rozměrech 185/60 R15 až 255/35 R18.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?