Bridgestone využívá u vysocevýkonných pneumatik zkušenosti z F1

Braňo Porubčan, 14. května 2009, 13:17 Google+

Technologický pokrok závodních pneumatik Bridgestone se přímo promítá do vývoje vysocevýkonných silničních pneumatik, které tak dokáží řidiči nabídnout vyšší úroveň jistoty a skvělý výkon za všech podmínek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Bridgestone spolupracuje v rámci svého jedinečného postavení výhradního dodavatele pneumatik pro mistrovství světa Formule 1 s mnoha významnými automobilkami v prostředí zaměřeném na maximální výkony. Takto získané zkušenosti a technické novinky se používají i v konstrukci vysokovýkonných pneumatik Bridgestone pro osobní vozy.

Andy Dingley, marketingový manažer firmy Bridgestone UK k tomu poznamenává: „Protože dodáváme pneumatiky pro všechny týmy v F1, získali jsme velké množství technických dat a naučili se novým metodám práce. To vše přináší zřetelné výhody při vývoji našich pneumatik pro osobní vozy.“

Ve zvýšené míře to platí pro vysocevýkonné silniční pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A. Tyto pneumatiky jsou navrženy pro zákazníky, jejichž prioritami jsou bezpečnost, ovladatelnost, rychlá odezva, přesnost řízení, citlivost a vynikající přilnavost.

Potenza RE050A je asymetrická pneumatika s optimálně vyváženými vlastnostmi jak na suchu, tak na mokru. Vnější část běhounu je navržena pro maximální ovladatelnost na suchu. Firma Bridgestone použila při vývoji pneumatik RE050A upravenou konstrukci a složení směsi drážkovaných pneumatik pro monoposty F1 tak, aby dokázaly odolávat velkým bočním silám při průjezdu zatáčkou vysokou rychlostí a byla zajištěna skvělá ovladatelnost a citlivost.

Vnitřní část pneumatiky RE050A zlepšuje vlastnosti na mokru, kdy je nutné udržet přilnavost a zvýšit odvod vody ze stopy. Firma Bridgestone zde přímo aplikuje své zkušenosti, které získala na závodní dráze. Nejmodernější technologie pneumatik F1 na mokro propůjčuje pneumatikám RE050A výjimečnou odezvu a ovladatelnost. Andy Dingley vysvětluje: „V motoristickém sportu používáme během vývoje dezénů pneumatik na mokro simulace proudění vody a takto získané znalosti jsou velmi prospěšné i při vývoji dezénů našich pneumatik pro osobní vozy, neboť oba koncepty jsou si velmi podobné.“

„V motoristickém sportu se snažíme vytvořit pneumatiku na mokro schopnou odvádět skvělé výkony v relativně široké škále podmínek od vlhkého povrchu až po velmi mokrou vozovku. Řidiči silničních vozidel nemají možnost zajet si do boxů na výměnu pneumatik, když začne pršet, a tak musí pneumatika pro osobní vozy zvládnout všechny možné druhy počasí.“

Tento technologický transfer znamená, že pneumatiky Potenza RE050A dosahují 60 % přilnavosti pneumatik pro F1, zatímco většina silničních pneumatik nabízí přibližně 35 procent.

Pneumatiky Potenza RE050 mají významný podíl v segmentu vysocevýkonných pneumatik pro prvovýrobu. Na těchto pneumatikách v provedení run-flat RE050A RFT vyjíždí z výrobních hal např. vozy Alfa Romeo 156, 159 a Brera, Aston Martin DB9, Porsche 911, Maserati Gran Turismo, BMW řady 1, 3, 5 a 6, Z4 a Mini, Ferrari 612 Scaglietti a 599 GTB Fiorano a Audi A4, A5 a TT.

Pneumatiky Potenza RE050A jsou také stále oblíbenější volbou řidičů, kteří vyměňují staré pneumatiky za nové a hledají pneumatiky pro opravdové sportovní svezení.

Vytisknout

Diskuze: Bridgestone využívá u vysocevýkonných pneumatik zkušenosti z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Edscha Bohemia výrobce automobilových dílů postihlo insolvenční řízení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud