Technologický pokrok závodních pneumatik Bridgestone se přímo promítá do vývoje vysocevýkonných silničních pneumatik, které tak dokáží řidiči nabídnout vyšší úroveň jistoty a skvělý výkon za všech podmínek.
Bridgestone spolupracuje v rámci svého jedinečného postavení výhradního dodavatele pneumatik pro mistrovství světa Formule 1 s mnoha významnými automobilkami v prostředí zaměřeném na maximální výkony. Takto získané zkušenosti a technické novinky se používají i v konstrukci vysokovýkonných pneumatik Bridgestone pro osobní vozy.
Andy Dingley, marketingový manažer firmy Bridgestone UK k tomu poznamenává: „Protože dodáváme pneumatiky pro všechny týmy v F1, získali jsme velké množství technických dat a naučili se novým metodám práce. To vše přináší zřetelné výhody při vývoji našich pneumatik pro osobní vozy.“
Ve zvýšené míře to platí pro vysocevýkonné silniční pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A. Tyto pneumatiky jsou navrženy pro zákazníky, jejichž prioritami jsou bezpečnost, ovladatelnost, rychlá odezva, přesnost řízení, citlivost a vynikající přilnavost.
Potenza RE050A je asymetrická pneumatika s optimálně vyváženými vlastnostmi jak na suchu, tak na mokru. Vnější část běhounu je navržena pro maximální ovladatelnost na suchu. Firma Bridgestone použila při vývoji pneumatik RE050A upravenou konstrukci a složení směsi drážkovaných pneumatik pro monoposty F1 tak, aby dokázaly odolávat velkým bočním silám při průjezdu zatáčkou vysokou rychlostí a byla zajištěna skvělá ovladatelnost a citlivost.
Vnitřní část pneumatiky RE050A zlepšuje vlastnosti na mokru, kdy je nutné udržet přilnavost a zvýšit odvod vody ze stopy. Firma Bridgestone zde přímo aplikuje své zkušenosti, které získala na závodní dráze. Nejmodernější technologie pneumatik F1 na mokro propůjčuje pneumatikám RE050A výjimečnou odezvu a ovladatelnost. Andy Dingley vysvětluje: „V motoristickém sportu používáme během vývoje dezénů pneumatik na mokro simulace proudění vody a takto získané znalosti jsou velmi prospěšné i při vývoji dezénů našich pneumatik pro osobní vozy, neboť oba koncepty jsou si velmi podobné.“
„V motoristickém sportu se snažíme vytvořit pneumatiku na mokro schopnou odvádět skvělé výkony v relativně široké škále podmínek od vlhkého povrchu až po velmi mokrou vozovku. Řidiči silničních vozidel nemají možnost zajet si do boxů na výměnu pneumatik, když začne pršet, a tak musí pneumatika pro osobní vozy zvládnout všechny možné druhy počasí.“
Tento technologický transfer znamená, že pneumatiky Potenza RE050A dosahují 60 % přilnavosti pneumatik pro F1, zatímco většina silničních pneumatik nabízí přibližně 35 procent.
Pneumatiky Potenza RE050 mají významný podíl v segmentu vysocevýkonných pneumatik pro prvovýrobu. Na těchto pneumatikách v provedení run-flat RE050A RFT vyjíždí z výrobních hal např. vozy Alfa Romeo 156, 159 a Brera, Aston Martin DB9, Porsche 911, Maserati Gran Turismo, BMW řady 1, 3, 5 a 6, Z4 a Mini, Ferrari 612 Scaglietti a 599 GTB Fiorano a Audi A4, A5 a TT.
Pneumatiky Potenza RE050A jsou také stále oblíbenější volbou řidičů, kteří vyměňují staré pneumatiky za nové a hledají pneumatiky pro opravdové sportovní svezení.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?