Technologický pokrok závodních pneumatik Bridgestone se přímo promítá do vývoje vysocevýkonných silničních pneumatik, které tak dokáží řidiči nabídnout vyšší úroveň jistoty a skvělý výkon za všech podmínek.
Bridgestone spolupracuje v rámci svého jedinečného postavení výhradního dodavatele pneumatik pro mistrovství světa Formule 1 s mnoha významnými automobilkami v prostředí zaměřeném na maximální výkony. Takto získané zkušenosti a technické novinky se používají i v konstrukci vysokovýkonných pneumatik Bridgestone pro osobní vozy.
Andy Dingley, marketingový manažer firmy Bridgestone UK k tomu poznamenává: „Protože dodáváme pneumatiky pro všechny týmy v F1, získali jsme velké množství technických dat a naučili se novým metodám práce. To vše přináší zřetelné výhody při vývoji našich pneumatik pro osobní vozy.“
Ve zvýšené míře to platí pro vysocevýkonné silniční pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A. Tyto pneumatiky jsou navrženy pro zákazníky, jejichž prioritami jsou bezpečnost, ovladatelnost, rychlá odezva, přesnost řízení, citlivost a vynikající přilnavost.
Potenza RE050A je asymetrická pneumatika s optimálně vyváženými vlastnostmi jak na suchu, tak na mokru. Vnější část běhounu je navržena pro maximální ovladatelnost na suchu. Firma Bridgestone použila při vývoji pneumatik RE050A upravenou konstrukci a složení směsi drážkovaných pneumatik pro monoposty F1 tak, aby dokázaly odolávat velkým bočním silám při průjezdu zatáčkou vysokou rychlostí a byla zajištěna skvělá ovladatelnost a citlivost.
Vnitřní část pneumatiky RE050A zlepšuje vlastnosti na mokru, kdy je nutné udržet přilnavost a zvýšit odvod vody ze stopy. Firma Bridgestone zde přímo aplikuje své zkušenosti, které získala na závodní dráze. Nejmodernější technologie pneumatik F1 na mokro propůjčuje pneumatikám RE050A výjimečnou odezvu a ovladatelnost. Andy Dingley vysvětluje: „V motoristickém sportu používáme během vývoje dezénů pneumatik na mokro simulace proudění vody a takto získané znalosti jsou velmi prospěšné i při vývoji dezénů našich pneumatik pro osobní vozy, neboť oba koncepty jsou si velmi podobné.“
„V motoristickém sportu se snažíme vytvořit pneumatiku na mokro schopnou odvádět skvělé výkony v relativně široké škále podmínek od vlhkého povrchu až po velmi mokrou vozovku. Řidiči silničních vozidel nemají možnost zajet si do boxů na výměnu pneumatik, když začne pršet, a tak musí pneumatika pro osobní vozy zvládnout všechny možné druhy počasí.“
Tento technologický transfer znamená, že pneumatiky Potenza RE050A dosahují 60 % přilnavosti pneumatik pro F1, zatímco většina silničních pneumatik nabízí přibližně 35 procent.
Pneumatiky Potenza RE050 mají významný podíl v segmentu vysocevýkonných pneumatik pro prvovýrobu. Na těchto pneumatikách v provedení run-flat RE050A RFT vyjíždí z výrobních hal např. vozy Alfa Romeo 156, 159 a Brera, Aston Martin DB9, Porsche 911, Maserati Gran Turismo, BMW řady 1, 3, 5 a 6, Z4 a Mini, Ferrari 612 Scaglietti a 599 GTB Fiorano a Audi A4, A5 a TT.
Pneumatiky Potenza RE050A jsou také stále oblíbenější volbou řidičů, kteří vyměňují staré pneumatiky za nové a hledají pneumatiky pro opravdové sportovní svezení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?