Mytí vysokým tlakem může poškodit pneumatiky

Martin Hájek, 19. června 2007, 16:08 Google+

Výkonná vysokotlaká zařízení na mytí aut mohou poškodit pneumatiky, pokud jsou používány na příliš krátkou vzdálenost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky

Pneumatiky | foto: Barum Continental

Sdílejte článek

Výrobce pneumatik Continental proto doporučuje zachování minimální vzdálenosti 20 cm mezi tryskou a pneumatikou, jinak by vysoký tlak mohl poškodit bočnici pneumatiky. Také obsažené detergenty,  pokud se dostanou mezi pneumatiku a okraj ráfku, mohou způsobit, že pneumatika se bude na ráfku pohybovat.

Čištění vysokým tlakem vody je v současnosti oblíbeným způsobem mytí aut. Při jeho používání by se ale měla věnovat zvýšená pozornost pokynům k použití, aby se zabránilo poškození pneumatik.

Důvodem je velmi vysoký tlak vody tvořený tryskami na mycím zařízení. Když je vodní proud  používán na příliš krátkou vzdálenost, může způsobit poškození bočnice pneumatiky. Experti zákaznického servisu koncernu Continental uskutečnili několik testů, na jejichž základě doporučují motoristům dodržovat minimálně 20 centimetrovou vzdálenost mezi tryskou a povrchem  pneumatiky. Dostatečná vzdálenost také zajistí, že se detergenty a jiné chemikálie nebudou usazovat mezi pneumatikou a ráfkem, což by mohlo způsobit prokluz pneumatiky při brzdění nebo akceleraci.

Barum Continental

Vytisknout

Diskuze: Mytí vysokým tlakem může poškodit pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Matador

EU dala zelenou majoritnímu podílu v Matadoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud