Sava Perfecta: Vydrží déle a doveze vás dále

ar1, 23. března 2006, 16:44 Google+

Sava, přední středoevropský výrobce pneumatik, představuje novou řadu letních pneumatik pro osobní automobily a MPV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Perfecta

Perfecta | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Sava Perfecta bude k dostání v nových oblíbených rozměrech a nabídne delší životnost, bezpečnost a spolehlivost za konkurenceschopnou cenu.

Hlavní předností pneumatiky Sava Perfecta je delší kilometrový proběh. Dalšími výhodami jsou kratší brzdná dráha na mokru, menší riziko aquaplaningu, lepší ovladatelnost a nižší hlučnost.

Koos Nooi, ředitel značky Sava pro Evropu, Střední východ a Afriku, uvedl: "Sava Perfecta zcela splňuje požadavky možná největšího evropského segmentu trhu s pneumatikami, protože je navržena tak, aby odpovídala nárokům racionálně a bezpečně smýšlejících řidičů kompaktních automobilů a MPV. Testovali jsme ji společně s konkurenty, jež by měla porazit, a Sava Perfecta dosáhla všech parametrů, které jsme pro ni stanovili."

Vysoký kilometrový proběh se odráží v příznivém poměru užitné hodnoty a ceny. Optimalizovaný čtyřžebrový dezén dosahuje mnohem lepšího rozložení tlaku ve stopě, což snižuje opotřebení pneumatiky. Ale nejen to, stopa je širší, čímž do styku s vozovkou přichází větší část běhounu, více se tak prodlužuje životnost pneumatiky a zlepšují se její záběrové schopnosti za všech podmínek.
Výkonnost pneumatiky s novým dezénem a s větší stopou je také vylepšena inovovanou běhounovou směsí. Ta má vyšší odolnost proti otěru, což znamená více ujetých kilometrů bez kompromisu na záběrových vlastnostech pneumatiky na suchém i mokrém povrchu.

Na mokrém povrchu jsou nejdůležitější dvě kritéria - brzdné schopnosti a odolnost proti aquaplaningu. V obou ohledech Sava Perfecta nabízí špičkové výsledky. Tomu napomáhá jak směs a profil pneumatiky, tak rovněž nové bloky s větším množstvím záběrových hran, které zajišťují lepší záběr a zkracují brzdnou dráhu na mokru.

Nový dezén obsahuje prvky zlepšující odolnost proti aquaplaningu a omezující riziko vzniku této nebezpečné situace. Použity jsou tři různé typy drážek:
· široké obvodové drážky dovolující proudění vody přirozenou cestou
· příčné drážky vylepšující účinné odvádění vody z ramenní oblasti
· nově navržené "bumerangové" drážky odvádějící vodu nahromaděnou pod stopou pneumatiky

Dalším důležitým bezpečnostním kritériem je ovladatelnost. Nová Sava Perfecta je navržena a zkonstruována tak, aby řidiči poskytovala lepší kontrolu a ovladatelnost automobilu. Celá konstrukce pláště Sava Perfecta je pečlivě vyvinuta s ohledem na optimální odolnost kostry a v kombinaci s novým profilem pneumatiky je výsledkem lepší charakteristika ovládání. Tužší dezén je důsledkem speciálně tvarovaných šikmých přemostění mezi jednotlivými bloky dezénu. Tím je zajištěna stálost kontaktní plochy mezi pneumatikou a vozovkou i při ostrém projíždění zatáček. Rovněž velké ramenní bloky zvyšují tuhost dezénu a schopnost přenášet boční síly v zatáčkách, především při větším zatížení.

Zanedbatelný rozhodně není ani jízdní komfort a právě nižší úroveň produkovaného hluku je dalším kladem pneumatiky Sava Perfecta. Rozdílné umístění bloků a jejich různá velikost vytvářejí hluk v širokém spektru frekvencí. Takto optimalizované rozmístění dezénových bloků způsobuje, že bloky přicházejí do kontaktu s povrchem vozovky v různých okamžicích, což redukuje výslednou úroveň produkovaného hluku a jízda je tišší.

Nová Sava Perfecta je nabízena ve 21 různých rozměrech určených pro většinu oblíbených automobilů a MPV. Díky dalším 14 rozměrům, které jsou již k dispozici v jiných dezénech, pokrývá Sava více než 96 % potenciální poptávky standardních letních pneumatik na evropském trhu. Stručně řečeno - Sava Perfecta nabízí delší životnost, lepší brzdné schopnosti za mokra, nižší riziko aquaplaningu, jednodušší ovladatelnost, a to vše za přijatelnou cenu.

Goodyear Dunlop Tires Czech

Vytisknout

Diskuze: Sava Perfecta: Vydrží déle a doveze vás dále

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R10

Vznětové Audi R10 TDI triumfovalo v Sebringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud