Automobilka BMW v současné době pracuje na několika nových modelech. Jedním z nich je i BMW řady 8, kterého se dočkáme jak v podobě elegantního kupé, tak v podobě kabrioletu s plátěnou střechou. A právě druhý jmenovaný byl nedávno zachycen během testování na německém závodním okruhu Nurburgring.
První koncept BMW řady 8 se veřejnosti odhalil teprve před několika měsíci na akci Concorso d'Eleganza at Villa d'Este. Nyní se však objevily záběry i maskovaného BMW 8 se stahovací střechou. Navzdory mnoha očekávání byla použita klasická plátěná střecha namísto těžší a komplikovanější pevné skládací střechy.
I přes silné maskování je jasné, že kabriolet se bude konceptem inspirovat v mnoha detailech. Pod kapotou by se měly objevit standardní šestiválce, osmiválce a stále častěji se spekuluje i o motoru V12.
Podobně jako v případě kupé by i model kabriolet mohl dostat variantu M, pod jejíž kapotou by se měl ukrývat osmiválec o výkonu 600 koní, kterým v současnosti disponuje nové BMW M5. V této konfiguraci by pak vůz mohl směle konkurovat u Mercedesu-AMG S63 kabriolet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.