Automobilka BMW v současné době pracuje na několika nových modelech. Jedním z nich je i BMW řady 8, kterého se dočkáme jak v podobě elegantního kupé, tak v podobě kabrioletu s plátěnou střechou. A právě druhý jmenovaný byl nedávno zachycen během testování na německém závodním okruhu Nurburgring.
První koncept BMW řady 8 se veřejnosti odhalil teprve před několika měsíci na akci Concorso d'Eleganza at Villa d'Este. Nyní se však objevily záběry i maskovaného BMW 8 se stahovací střechou. Navzdory mnoha očekávání byla použita klasická plátěná střecha namísto těžší a komplikovanější pevné skládací střechy.
I přes silné maskování je jasné, že kabriolet se bude konceptem inspirovat v mnoha detailech. Pod kapotou by se měly objevit standardní šestiválce, osmiválce a stále častěji se spekuluje i o motoru V12.
Podobně jako v případě kupé by i model kabriolet mohl dostat variantu M, pod jejíž kapotou by se měl ukrývat osmiválec o výkonu 600 koní, kterým v současnosti disponuje nové BMW M5. V této konfiguraci by pak vůz mohl směle konkurovat u Mercedesu-AMG S63 kabriolet.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.