Automobilka BMW v současné době pracuje na několika nových modelech. Jedním z nich je i BMW řady 8, kterého se dočkáme jak v podobě elegantního kupé, tak v podobě kabrioletu s plátěnou střechou. A právě druhý jmenovaný byl nedávno zachycen během testování na německém závodním okruhu Nurburgring.
První koncept BMW řady 8 se veřejnosti odhalil teprve před několika měsíci na akci Concorso d'Eleganza at Villa d'Este. Nyní se však objevily záběry i maskovaného BMW 8 se stahovací střechou. Navzdory mnoha očekávání byla použita klasická plátěná střecha namísto těžší a komplikovanější pevné skládací střechy.
I přes silné maskování je jasné, že kabriolet se bude konceptem inspirovat v mnoha detailech. Pod kapotou by se měly objevit standardní šestiválce, osmiválce a stále častěji se spekuluje i o motoru V12.
Podobně jako v případě kupé by i model kabriolet mohl dostat variantu M, pod jejíž kapotou by se měl ukrývat osmiválec o výkonu 600 koní, kterým v současnosti disponuje nové BMW M5. V této konfiguraci by pak vůz mohl směle konkurovat u Mercedesu-AMG S63 kabriolet.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?