Ačkoliv od první zmínky o SUV se znakem Lamborghini uběhlo již pět let, teprve dnes se dozvídáme další podrobnosti o autě samotném. To navíc bylo nafoceno na silnicích v Dánsku.
Ba co víc, má se stát nejrychlejším SUV světa, takže Bentley Bentayga asi bude mít problém. Tento týden se pak na internetu objevili první fotografie, kde se podařilo model Urus nafotit vcelku detailně. Se snímky přišel web Pro-Street a vidíme na něm zamaskovaný prototyp.
Odkaz na fotky najdete zde a jsme si téměř jisti, že tohle je sériový Urus. Možná se na něm provedou některé další modifikace, ovšem rysy karoserie a hlavně velikost jasně naší domněnku potvrzuje. Podstatnou zprávou je i fakt, že premiéru prvního SUV se znakem Lamba očekávejme na autosalonu v Číně. Do prodeje se dostane do konce letošního roku.
Specifikace motoru jsou stále pod pokličkou, ale ředitel výzkumu a vývoje Maurizio Reggiani již dříve řekl, že dotyčný osmiválec bude "nejsilnější ve třídě" a stane se nejlepší volbou pro Urus, protože je lehký a silný. Lamborghini navíc očekává, že ročně prodá nejvíce 3 tisíce kusů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?