Na svět se pomaličku dere silný konkurent německému Mercedesu-Benz CLS Shooting Brake. Ten nese název Porsche Panamera Sport Turismo a během několika měsíců můžeme čekat její světovou premiéru.
Zahraniční špionážní fotografové zveřejnili nové fotografie, které do detailu ukazují, jak bude kombíková Panamera vypadat. Provedení Shooting Brake nakonec převezme monopol v tomto segmentu, protože se jedná o velice povedený kus stroje, a to se teprve díváme na zamaskovaný prototyp zachycený na Nordschleife.
Předprodukční prototyp pak dostane do vínku skvěle vypadající zadní spoiler, elegantní linie karoserie, velká sportovní kola, vrtané brzdové kotouče a mnoho dalšího. S největší pravděpodobností pak přijde i verze Turbo, která se dost možná stane nejrychlejším sériovým kombíkem na Nürburgringu.
Výkonově na tom má být edice Shooting Brake dosti dobře. U verze Turbo se očekává výkon 550 koní a 770 Nm točivého momentu, který bude přenášen na obě nápravy skrze inteligentní pohon všech kol. A co se týče ostatních motorů, kombík nabídne výlučně výkonnější motory z nabídky
A kdy už mluvíme o výlučnosti, cenovka vozu udělá z téhle Panamery možná nejdražší produkt v nabídce Porsche. Není ale divu, tenhle sexy stroj totiž skloubí užitečnost, praktičnost a vynikající výkon v jedno. A kdy se vlastně nového Porsche Panamera Sport Turismo dočkáme?
Stát by se tak mělo na jaře roku 2017, přičemž zatím není jasné, zda se tenhle model dostane i na americký trh. Společně s premiérou vozu se pak dozvíme výsledné cenovky, za než bude každá z verzí prodávaná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.