Na svět se pomaličku dere silný konkurent německému Mercedesu-Benz CLS Shooting Brake. Ten nese název Porsche Panamera Sport Turismo a během několika měsíců můžeme čekat její světovou premiéru.
Zahraniční špionážní fotografové zveřejnili nové fotografie, které do detailu ukazují, jak bude kombíková Panamera vypadat. Provedení Shooting Brake nakonec převezme monopol v tomto segmentu, protože se jedná o velice povedený kus stroje, a to se teprve díváme na zamaskovaný prototyp zachycený na Nordschleife.
Předprodukční prototyp pak dostane do vínku skvěle vypadající zadní spoiler, elegantní linie karoserie, velká sportovní kola, vrtané brzdové kotouče a mnoho dalšího. S největší pravděpodobností pak přijde i verze Turbo, která se dost možná stane nejrychlejším sériovým kombíkem na Nürburgringu.
Výkonově na tom má být edice Shooting Brake dosti dobře. U verze Turbo se očekává výkon 550 koní a 770 Nm točivého momentu, který bude přenášen na obě nápravy skrze inteligentní pohon všech kol. A co se týče ostatních motorů, kombík nabídne výlučně výkonnější motory z nabídky
A kdy už mluvíme o výlučnosti, cenovka vozu udělá z téhle Panamery možná nejdražší produkt v nabídce Porsche. Není ale divu, tenhle sexy stroj totiž skloubí užitečnost, praktičnost a vynikající výkon v jedno. A kdy se vlastně nového Porsche Panamera Sport Turismo dočkáme?
Stát by se tak mělo na jaře roku 2017, přičemž zatím není jasné, zda se tenhle model dostane i na americký trh. Společně s premiérou vozu se pak dozvíme výsledné cenovky, za než bude každá z verzí prodávaná.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?