Není to tak dávno, co Hyundai přišel s kupé Genesis, které nabídlo pohon zadních kol a silný šestiválec. Automobilová veřejnost byla krokem jihokorejské automobilky do jisté míry překvapena, v záplavě jeho spotřebních modelů se objevilo dostupné a zábavné vozidlo. Nyní se zdá, že Hyundai chystá ještě větší „pecku“. Na Nürburgringu totiž byly zachyceny maskované prototypy kupé RM16.
Řada Hyundai RM (racing midship) čítá již tři prototypy s čísly 14, 15 a 16. Ty odkazují na roky výroby prototypů, všechny mají společné uložení motoru uprostřed a pohon zadních kol. Takové moderní Clio V6, chtělo by se říct, ačkoliv všechny tři verze vycházejí z kupé Veloster, stylisticky i technicky významně přepracovaného. U posledního typu RM16 se místo zadních sedaček nachází elektrickým kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k) s točivým momentem 383 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou. Hyundai při představení auta letos v Busanu dále upozorňoval na rozložení hmotnosti v poměru 43:57, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a těžiště ve výšce menší než 500 milimetrů nad vozovkou.
Proč ale nyní tyto informace opakujeme? Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž v okolí Nürburgringu zachytily maskovaný prototyp RM16. To samo o sobě nedává příliš smysl, protože premiéra proběhla již více než před půl rokem, navíc koncepty jsou spíše na efekt než skutečnou funkci. Může to být samozřejmě náhoda, je ale také klidně možné, že Hyundai plánuje výrobu, ať už většího, či menšího počtu kusů. A to by byla teprve bomba, zvláště v dnešní ekologické době, kdy se všichni i u sportovních automobilů snaží sázet na hybridní či dokonce elektrická pohonná ústrojí.
Že by i navzdory informacím z premiéry, že je RM16 jen jakousi laboratoří, mohl Hyundai sériovou výrobu minimálně zvažovat naznačuje poznámka Alberta Biermanna. Ten je vedoucím vznikající sportovní divize N a uvedl, že po představení ostré i30 v příštím roce chystají inženýři ještě další dva sportovní modely. Jeden by měl být pro luxusní značku Genesis, ale ten druhý? Co když půjde opravdu o RM16 a ostatně, jak nejlépe upozornit na novou větev nabídky než nějakým vozem, na nějž si žádný jiný výrobce netroufne.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.