Hyundai testuje silniční raketu. Obdoba Clia V6 bude prohánět i věhlasnou konkurenci

Dočká se Hyundai RM16 sériové výroby?
Dočká se Hyundai RM16 sériové výroby?, foto: Hyundai
ar6 25. října 2016 11:20
Sdílej:

Není to tak dávno, co Hyundai přišel s kupé Genesis, které nabídlo pohon zadních kol a silný šestiválec. Automobilová veřejnost byla krokem jihokorejské automobilky do jisté míry překvapena, v záplavě jeho spotřebních modelů se objevilo dostupné a zábavné vozidlo. Nyní se zdá, že Hyundai chystá ještě větší „pecku“. Na Nürburgringu totiž byly zachyceny maskované prototypy kupé RM16.

Řada Hyundai RM (racing midship) čítá již tři prototypy s čísly 14, 15 a 16. Ty odkazují na roky výroby prototypů, všechny mají společné uložení motoru uprostřed a pohon zadních kol. Takové moderní Clio V6, chtělo by se říct, ačkoliv všechny tři verze vycházejí z kupé Veloster, stylisticky i technicky významně přepracovaného. U posledního typu RM16 se místo zadních sedaček nachází elektrickým kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k) s točivým momentem 383 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou. Hyundai při představení auta letos v Busanu dále upozorňoval na rozložení hmotnosti v poměru 43:57, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a těžiště ve výšce menší než 500 milimetrů nad vozovkou.

Proč ale nyní tyto informace opakujeme? Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž v okolí Nürburgringu zachytily maskovaný prototyp RM16. To samo o sobě nedává příliš smysl, protože premiéra proběhla již více než před půl rokem, navíc koncepty jsou spíše na efekt než skutečnou funkci. Může to být samozřejmě náhoda, je ale také klidně možné, že Hyundai plánuje výrobu, ať už většího, či menšího počtu kusů. A to by byla teprve bomba, zvláště v dnešní ekologické době, kdy se všichni i u sportovních automobilů snaží sázet na hybridní či dokonce elektrická pohonná ústrojí.

Že by i navzdory informacím z premiéry, že je RM16 jen jakousi laboratoří, mohl Hyundai sériovou výrobu minimálně zvažovat naznačuje poznámka Alberta Biermanna. Ten je vedoucím vznikající sportovní divize N a uvedl, že po představení ostré i30 v příštím roce chystají inženýři ještě další dva sportovní modely. Jeden by měl být pro luxusní značku Genesis, ale ten druhý? Co když půjde opravdu o RM16 a ostatně, jak nejlépe upozornit na novou větev nabídky než nějakým vozem, na nějž si žádný jiný výrobce netroufne.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.