Není to tak dávno, co Hyundai přišel s kupé Genesis, které nabídlo pohon zadních kol a silný šestiválec. Automobilová veřejnost byla krokem jihokorejské automobilky do jisté míry překvapena, v záplavě jeho spotřebních modelů se objevilo dostupné a zábavné vozidlo. Nyní se zdá, že Hyundai chystá ještě větší „pecku“. Na Nürburgringu totiž byly zachyceny maskované prototypy kupé RM16.
Řada Hyundai RM (racing midship) čítá již tři prototypy s čísly 14, 15 a 16. Ty odkazují na roky výroby prototypů, všechny mají společné uložení motoru uprostřed a pohon zadních kol. Takové moderní Clio V6, chtělo by se říct, ačkoliv všechny tři verze vycházejí z kupé Veloster, stylisticky i technicky významně přepracovaného. U posledního typu RM16 se místo zadních sedaček nachází elektrickým kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k) s točivým momentem 383 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou. Hyundai při představení auta letos v Busanu dále upozorňoval na rozložení hmotnosti v poměru 43:57, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a těžiště ve výšce menší než 500 milimetrů nad vozovkou.
Proč ale nyní tyto informace opakujeme? Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž v okolí Nürburgringu zachytily maskovaný prototyp RM16. To samo o sobě nedává příliš smysl, protože premiéra proběhla již více než před půl rokem, navíc koncepty jsou spíše na efekt než skutečnou funkci. Může to být samozřejmě náhoda, je ale také klidně možné, že Hyundai plánuje výrobu, ať už většího, či menšího počtu kusů. A to by byla teprve bomba, zvláště v dnešní ekologické době, kdy se všichni i u sportovních automobilů snaží sázet na hybridní či dokonce elektrická pohonná ústrojí.
Že by i navzdory informacím z premiéry, že je RM16 jen jakousi laboratoří, mohl Hyundai sériovou výrobu minimálně zvažovat naznačuje poznámka Alberta Biermanna. Ten je vedoucím vznikající sportovní divize N a uvedl, že po představení ostré i30 v příštím roce chystají inženýři ještě další dva sportovní modely. Jeden by měl být pro luxusní značku Genesis, ale ten druhý? Co když půjde opravdu o RM16 a ostatně, jak nejlépe upozornit na novou větev nabídky než nějakým vozem, na nějž si žádný jiný výrobce netroufne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?