Pod označením Project Cortege je už více než dva roky vyvíjena luxusní prezidentská limuzína pro Vladimira Putina. Nepůjde ale o jediný model, protože jedna z nejmocnějších a nejbohatších hlav státu na zemi (a další vrcholní představitelé Ruska) potřebuje občas i jiné auto. Proto se počítá rovněž s výrobou SUV a MPV, a právě podoba druhého jmenovaného se nyní dostala na internet.
Podle informací z před dvou let měl Project Cortege stát ruskou státní kasu až 400 milionů dolarů (cca 96,93 miliard korun), na druhou stranu podobný luxus, jako flotila pro prezidenta a další státníky, asi nenabídne žádné auto na světě. Tím spíš, že v útrobách má být technika Porsche a pod kapotou 6.6litrový dvanáctiválec se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 623 kW (860 k) a točivým momentem 1470 Nm . První kusy limuzíny, která statečně zašlape i pověstný Cadillac amerického prezidenta, mají dorazit již v příštím roce, představení veřejnosti ale proběhne až v květnu 2018. Tehdy je totiž plánována inaugurace nového ruského prezidenta, jímž se s vysokou pravděpodobností stane opět Vladimír Putin.
Za výrobu limuzíny bude zodpovědné Státní vědecké a výzkumné centrum automobilů a institut automobilových motorů (zkráceně NAMI). A právě tato organizace, dříve produkující automobily nebo jejich komponenty, si nyní nechala patentovat snímky velkého MPV. S fotografiemi vozu přišel ruský server Cardesign, který tvrdí, že model s označením EMP-4125 bude podobný dnešním modelům Škody. Přiložen je k tomu odkaz na Superb Combi, jak přesně tohle Rusové mysleli je však těžké odhadovat. Snad praktičností, protože jinou spojitost tato dvě auta mít nemohou. Luxusní MPV každopádně dostane velkou masku chladiče, hodně krabicovitou karosérii, dvojici bočních posuvných dveří a zadní dvoukřídlé víko kufru.
Tvarem karosérie i zadní části může novinka tak trochu připomínat pohřební vůz, skutečně má ale jít o MPV. Jeho konkurencí se stanou vozy jako Mercedes-Benz třídy V nebo Volkswagen Multivan. Jen ten komfort na palubě bude asi větší než u německých soupeřů. Informace zevnitř výzkumného zařízení tvrdí, že na patentových snímcích ještě není končený vzhled vozu, blížit by se mu nicméně měl. Vedle pravděpodobně techniky Porsche je pod karosérií schovaná modulární platforma, společná pro všechny vozy s označením Project Cortege. První prototypy tohoto MPV mají být hotovy už v příštím roce, představení se očekává v květnu 2018. Důvod je nastíněn výše. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2020.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?