Luxusní MPV pro Putina už se rýsuje, má jít o obdobu nových Škodovek

Patentové snímky odhalují podobu nového MPV pod označením Project Cortege.
Patentové snímky odhalují podobu nového MPV pod označením Project Cortege., foto: cardesign.ru
ar6 22. září 2016 11:00 22. září 2016 23:21
Sdílej:

Pod označením Project Cortege je už více než dva roky vyvíjena luxusní prezidentská limuzína pro Vladimira Putina. Nepůjde ale o jediný model, protože jedna z nejmocnějších a nejbohatších hlav státu na zemi (a další vrcholní představitelé Ruska) potřebuje občas i jiné auto. Proto se počítá rovněž s výrobou SUV a MPV, a právě podoba druhého jmenovaného se nyní dostala na internet.

Podle informací z před dvou let měl Project Cortege stát ruskou státní kasu až 400 milionů dolarů (cca 96,93 miliard korun), na druhou stranu podobný luxus, jako flotila pro prezidenta a další státníky, asi nenabídne žádné auto na světě. Tím spíš, že v útrobách má být technika Porsche a pod kapotou 6.6litrový dvanáctiválec se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 623 kW (860 k) a točivým momentem 1470 Nm . První kusy limuzíny, která statečně zašlape i pověstný Cadillac amerického prezidenta, mají dorazit již v příštím roce, představení veřejnosti ale proběhne až v květnu 2018. Tehdy je totiž plánována inaugurace nového ruského prezidenta, jímž se s vysokou pravděpodobností stane opět Vladimír Putin.

Za výrobu limuzíny bude zodpovědné Státní vědecké a výzkumné centrum automobilů a institut automobilových motorů (zkráceně NAMI). A právě tato organizace, dříve produkující automobily nebo jejich komponenty, si nyní nechala patentovat snímky velkého MPV. S fotografiemi vozu přišel ruský server Cardesign, který tvrdí, že model s označením EMP-4125 bude podobný dnešním modelům Škody. Přiložen je k tomu odkaz na Superb Combi, jak přesně tohle Rusové mysleli je však těžké odhadovat. Snad praktičností, protože jinou spojitost tato dvě auta mít nemohou. Luxusní MPV každopádně dostane velkou masku chladiče, hodně krabicovitou karosérii, dvojici bočních posuvných dveří a zadní dvoukřídlé víko kufru.

Tvarem karosérie i zadní části může novinka tak trochu připomínat pohřební vůz, skutečně má ale jít o MPV. Jeho konkurencí se stanou vozy jako Mercedes-Benz třídy V nebo Volkswagen Multivan. Jen ten komfort na palubě bude asi větší než u německých soupeřů. Informace zevnitř výzkumného zařízení tvrdí, že na patentových snímcích ještě není končený vzhled vozu, blížit by se mu nicméně měl. Vedle pravděpodobně techniky Porsche je pod karosérií schovaná modulární platforma, společná pro všechny vozy s označením Project Cortege. První prototypy tohoto MPV mají být hotovy už v příštím roce, představení se očekává v květnu 2018. Důvod je nastíněn výše. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2020.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Audi A6 e-tron Avant a Sportback (2024)

Elektrické Audi A6 e-tron v Česku. Jaké je?

Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

EU zřejmě zavede dotace na nákup elektromobilů

Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.

Trh s elektromobily
Ilustrační fotografie

Donald Trump vrací elektromobily zpět. Konec dotací a stopka emisním omezením

Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.

Zajímavosti
Sekční měření rychlosti se ukazuje být mnohem efektivnější než rychlostní kamery.

V Polsku můžete pořádně doplatit na tuto novinku. Hrozí pokuty až 15 tisíc

Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?