Pod označením Project Cortege je už více než dva roky vyvíjena luxusní prezidentská limuzína pro Vladimira Putina. Nepůjde ale o jediný model, protože jedna z nejmocnějších a nejbohatších hlav státu na zemi (a další vrcholní představitelé Ruska) potřebuje občas i jiné auto. Proto se počítá rovněž s výrobou SUV a MPV, a právě podoba druhého jmenovaného se nyní dostala na internet.
Podle informací z před dvou let měl Project Cortege stát ruskou státní kasu až 400 milionů dolarů (cca 96,93 miliard korun), na druhou stranu podobný luxus, jako flotila pro prezidenta a další státníky, asi nenabídne žádné auto na světě. Tím spíš, že v útrobách má být technika Porsche a pod kapotou 6.6litrový dvanáctiválec se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 623 kW (860 k) a točivým momentem 1470 Nm . První kusy limuzíny, která statečně zašlape i pověstný Cadillac amerického prezidenta, mají dorazit již v příštím roce, představení veřejnosti ale proběhne až v květnu 2018. Tehdy je totiž plánována inaugurace nového ruského prezidenta, jímž se s vysokou pravděpodobností stane opět Vladimír Putin.
Za výrobu limuzíny bude zodpovědné Státní vědecké a výzkumné centrum automobilů a institut automobilových motorů (zkráceně NAMI). A právě tato organizace, dříve produkující automobily nebo jejich komponenty, si nyní nechala patentovat snímky velkého MPV. S fotografiemi vozu přišel ruský server Cardesign, který tvrdí, že model s označením EMP-4125 bude podobný dnešním modelům Škody. Přiložen je k tomu odkaz na Superb Combi, jak přesně tohle Rusové mysleli je však těžké odhadovat. Snad praktičností, protože jinou spojitost tato dvě auta mít nemohou. Luxusní MPV každopádně dostane velkou masku chladiče, hodně krabicovitou karosérii, dvojici bočních posuvných dveří a zadní dvoukřídlé víko kufru.
Tvarem karosérie i zadní části může novinka tak trochu připomínat pohřební vůz, skutečně má ale jít o MPV. Jeho konkurencí se stanou vozy jako Mercedes-Benz třídy V nebo Volkswagen Multivan. Jen ten komfort na palubě bude asi větší než u německých soupeřů. Informace zevnitř výzkumného zařízení tvrdí, že na patentových snímcích ještě není končený vzhled vozu, blížit by se mu nicméně měl. Vedle pravděpodobně techniky Porsche je pod karosérií schovaná modulární platforma, společná pro všechny vozy s označením Project Cortege. První prototypy tohoto MPV mají být hotovy už v příštím roce, představení se očekává v květnu 2018. Důvod je nastíněn výše. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2020.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?