Pod označením Project Cortege je už více než dva roky vyvíjena luxusní prezidentská limuzína pro Vladimira Putina. Nepůjde ale o jediný model, protože jedna z nejmocnějších a nejbohatších hlav státu na zemi (a další vrcholní představitelé Ruska) potřebuje občas i jiné auto. Proto se počítá rovněž s výrobou SUV a MPV, a právě podoba druhého jmenovaného se nyní dostala na internet.
Podle informací z před dvou let měl Project Cortege stát ruskou státní kasu až 400 milionů dolarů (cca 96,93 miliard korun), na druhou stranu podobný luxus, jako flotila pro prezidenta a další státníky, asi nenabídne žádné auto na světě. Tím spíš, že v útrobách má být technika Porsche a pod kapotou 6.6litrový dvanáctiválec se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 623 kW (860 k) a točivým momentem 1470 Nm . První kusy limuzíny, která statečně zašlape i pověstný Cadillac amerického prezidenta, mají dorazit již v příštím roce, představení veřejnosti ale proběhne až v květnu 2018. Tehdy je totiž plánována inaugurace nového ruského prezidenta, jímž se s vysokou pravděpodobností stane opět Vladimír Putin.
Za výrobu limuzíny bude zodpovědné Státní vědecké a výzkumné centrum automobilů a institut automobilových motorů (zkráceně NAMI). A právě tato organizace, dříve produkující automobily nebo jejich komponenty, si nyní nechala patentovat snímky velkého MPV. S fotografiemi vozu přišel ruský server Cardesign, který tvrdí, že model s označením EMP-4125 bude podobný dnešním modelům Škody. Přiložen je k tomu odkaz na Superb Combi, jak přesně tohle Rusové mysleli je však těžké odhadovat. Snad praktičností, protože jinou spojitost tato dvě auta mít nemohou. Luxusní MPV každopádně dostane velkou masku chladiče, hodně krabicovitou karosérii, dvojici bočních posuvných dveří a zadní dvoukřídlé víko kufru.
Tvarem karosérie i zadní části může novinka tak trochu připomínat pohřební vůz, skutečně má ale jít o MPV. Jeho konkurencí se stanou vozy jako Mercedes-Benz třídy V nebo Volkswagen Multivan. Jen ten komfort na palubě bude asi větší než u německých soupeřů. Informace zevnitř výzkumného zařízení tvrdí, že na patentových snímcích ještě není končený vzhled vozu, blížit by se mu nicméně měl. Vedle pravděpodobně techniky Porsche je pod karosérií schovaná modulární platforma, společná pro všechny vozy s označením Project Cortege. První prototypy tohoto MPV mají být hotovy už v příštím roce, představení se očekává v květnu 2018. Důvod je nastíněn výše. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.