Zítra je na programu premiéra Škody Kodiaq a daleko není ani odhalení faceliftované Octavie a druhé generace SUV Yeti. Řekli byste si, že je těch novinek s okřídleným šípem na poměrně krátkou dobu hodně. Jenomže v Boleslavi nepolevují, ba právě naopak. Do terénu se totiž vydaly prototypy omlazené Fabie.
Za pár dnů to budou přesně dva roky, co měla v Paříži premiéru třetí generace Fabie jako pětidveřový hatchback i praktické kombi. Na českém trhu se malý vůz stal okamžitě bestsellerem, špatně si však nevede ani v dalších evropských zemích. Přesto nás již brzy čeká průběžná omlazovací kúra. Její podoba byla naznačena již několik měsíců zpátky, tehdy ale šlo spíše o hříčku než reálný pokus odhalit podobu zmodernizované Fabie. Jak ale naznačují aktuální špionážní snímky magazínu Auto Evolution, rendery nakonec možná nebyly daleko od pravdy.
Jak je u průběžných faceliftů v půlce životního cyklu standardem, dojde k úpravám zevnějšku, interiéru i techniky. Maskovacích prvků má auto na sobě zatím poměrně hodně, i přes ně jde ale poznat, že konkurent Pola nebo Clia dostane novou masku chladiče a na ně navazující světlomety ve stylu většího Superbu. Níže v nárazníku je širší nasávací otvor se strukturou včelí plástve, vzadu bude k vidění nový nárazník pro změnu ve stylu Octavie. Do kabiny by se měla nastěhovat upravená verze multimediálního systému, očekávat se dají i kvalitnější plasty a čalounění.
Velkou proměnou projde nabídka aktivních bezpečnostních prvků. Právě na nich totiž záleží úspěch (jinak řečeno 5 hvězdiček) v nárazových testech Euro NCAP. Mezi příplatky se tak objeví asistenty, pracující na základě radaru v přední části vozu. Do motorového prostoru se určitě nastěhuje litrový tříválec TSI, který nahradí starší přeplňované dvanáctistovky. Naftové 1.4 TDI pak možná uvolní místo o deci větším jednotkám. Premiéra vozu se pravděpodobně odehraje v příštím roce, jestli to bude v Ženevě nebo Frankfurtu je ale zatím ve hvězdách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.