Zítra je na programu premiéra Škody Kodiaq a daleko není ani odhalení faceliftované Octavie a druhé generace SUV Yeti. Řekli byste si, že je těch novinek s okřídleným šípem na poměrně krátkou dobu hodně. Jenomže v Boleslavi nepolevují, ba právě naopak. Do terénu se totiž vydaly prototypy omlazené Fabie.
Za pár dnů to budou přesně dva roky, co měla v Paříži premiéru třetí generace Fabie jako pětidveřový hatchback i praktické kombi. Na českém trhu se malý vůz stal okamžitě bestsellerem, špatně si však nevede ani v dalších evropských zemích. Přesto nás již brzy čeká průběžná omlazovací kúra. Její podoba byla naznačena již několik měsíců zpátky, tehdy ale šlo spíše o hříčku než reálný pokus odhalit podobu zmodernizované Fabie. Jak ale naznačují aktuální špionážní snímky magazínu Auto Evolution, rendery nakonec možná nebyly daleko od pravdy.
Jak je u průběžných faceliftů v půlce životního cyklu standardem, dojde k úpravám zevnějšku, interiéru i techniky. Maskovacích prvků má auto na sobě zatím poměrně hodně, i přes ně jde ale poznat, že konkurent Pola nebo Clia dostane novou masku chladiče a na ně navazující světlomety ve stylu většího Superbu. Níže v nárazníku je širší nasávací otvor se strukturou včelí plástve, vzadu bude k vidění nový nárazník pro změnu ve stylu Octavie. Do kabiny by se měla nastěhovat upravená verze multimediálního systému, očekávat se dají i kvalitnější plasty a čalounění.
Velkou proměnou projde nabídka aktivních bezpečnostních prvků. Právě na nich totiž záleží úspěch (jinak řečeno 5 hvězdiček) v nárazových testech Euro NCAP. Mezi příplatky se tak objeví asistenty, pracující na základě radaru v přední části vozu. Do motorového prostoru se určitě nastěhuje litrový tříválec TSI, který nahradí starší přeplňované dvanáctistovky. Naftové 1.4 TDI pak možná uvolní místo o deci větším jednotkám. Premiéra vozu se pravděpodobně odehraje v příštím roce, jestli to bude v Ženevě nebo Frankfurtu je ale zatím ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.