Brutální zvuk je jako třešnička na dortu, možná škoda, že to na videu neposlal testovací jezdec „bokem“, prostě jen tak, pro efekt.
Italská kráska se už delší dobu prohání po závodních okruzích, silnicích ale také výstavních plochách. My ale máme největší radost, když si můžeme poslechnout ten návykově úžasný zvuk dvojitě přeplňovaného vidlicového šestiválce.
Alfa Romeo má skvěle našlápnuto. Giulia se lidem líbí, ženy z ní tečou, mužům se zvyšuje tep, při poslechu toho nádherného zvuku. A všichni petrolheadi netrpělivě očekávají, až za její volant budou moci sednout.
Jen tak z plezíru připomenu svalnatý vidlicový šestiválec s párem turbodmychadel, objemem originálních 2,9 litrů, který disponuje výkonem 510 koní. Stovku by měla Giulia Quadrifoglio zvládnout pod čtyři sekundy a maximálně uhánět přes 320 km/h. Taky se už na ní těšíte?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.