Super výkonný Jeep Grand Cherokee Trackhawk ještě ani nevstoupil do sériové výroby a už tady máme první spekulace o vrcholné verzi Hellcat.
Podle neznámého zdroje prý bude základem právě Grand Cherokee Trackhawk a výrobce již testuje první prototypy. Jeep chce pod kapotou vozu nabídnout přeplňovaný 6,2-litrový motor V8 HEMI z modelů Dodge Charger a Challenger SRT Hellcat.
Ještě lepší zprávou je, že pohonná jednotka si zachová výkon kolem 700 koní a automobil nabídne ve standardu pohon všech kol. Co zatím zůstává nejasné je velikost točivého momentu. Motor díky systému pohonu všech kol přenese na silnici možná až 880 Nm točivého momentu.
Bez ohledu na konečná čísla bude Cherokee šíleně rychlé auto, protože by mělo zrychlovat z nuly na 100 km/h za méně než tři sekundy. Maximální nejvyšší rychlost má pak činit 321,8 km / h, což jsou lepší údaje, než nabídne aktuální generace Porsche Cayenne Turbo S ( z 0 - 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálka 283,2 km / h).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?