Francouzský Renault zveřejnil první video, na kterém ukazuje model Sandero RS. Klasické Sandero přitom u nás známe pod znakem Dacie.
Vůz je vyvinutý ve spolupráci s divizí Renaultsport a při prozkoumání videa si všimnete přepracovaného předníhu nárazníku s LED diodami pro denní svícení. Spolu s tím přijde i agresivnější karoserie, silnější brzdy, dvojitá koncovka výfuku a zvětšená černá kola s pneumatikami Continental.
Vezmeme-li v úvahu, že vůz dostane znak Renaultu, bude se prodávat na trzích jako je Rusko a Brazílie. Právě tam nemá zastoupení "levnější" odnož Dacia. Ke dnešnímu dni ale není známa identita motoru, jedním z možných kandidátů se stává 16ventilový benzínový 2,0-litr s výkonem 143 koní při jízdě na benzín a 148 koní při využití ethanolu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.